avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 443 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ajutati-ma sa descalcim impreuna o problema serioasa
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ajutati-ma sa descalcim impreuna o problema serioasa

Povestea suna cam asa:
Mi s-a propus de o buna bucata de timp sa preiau administratia blocului pentru ca membrii comitetului executiv inclusiv presedintele aveau nemultumiri in privinta fostului administrator (capacul a fost o semnatura in fals pe un virament).
Doamna a refuzat sistematic sa renunte la post, a plans, a facut scandal, a jignit, a reusit sa mai amane pana la 1 iulie plecare..., astazi din nou a zis ca nu pleaca, ca va semna demisia maine si ca va pleca dupa 15 iulie, dupa perioada de preaviz. In sfarsit, asta pe scurt despre administrator.
Odata insa cu aceasta propunere mi s-au adus la cunostinta multe "intamplari" care aproape m-au ingrozit. Sa le luam pe rand:
- presedintele ales la ultima AG si-a dat demisia in 2007, desemnand un vicepresedinte sa ii preia atributiile. Acesta la randul lui, a renuntat si el la mandat, nici macar nu stiu daca prin demisie scrisa pentru ca nu e mentionat in nici un proces verbal sau alt document. in caietul de procese verbale se mentioneaza ca la sedinta convocata la initiativa unui "comitet de locatari" :stunned: la data de 28 august se mandateaza un alt domn in functia de "presedinte interimar. acest "comitet" este format din 8-9 membri si include administratorul si cenzorul... din nou: :stunned:

- in caietul de procese verbale, unde exista de-a valma toate procesele verbale, inclusiv de la AG-uri si CE - din 1981 incoace - deci va dati seama cu ce frecventa... #-o am constatat azi ca s-au dat "premieri" substantiale de craciun, de pasti etc. la membrii CE, la cenzor (500 lei!!!!), la angajati - din fondul de penalizari "ca sa nu se incarce listele" - la simpla discretie a administratorului si a membrilor respectivi - sume care nici vorba sa fi fost impozitate ... de asemenea, pe langa prime s-a hotarat in aceeasi sedinta si scoaterea a cate unui membru de familie de la cheltuielile pe luan respectiva de la 4 membri ai CE

- administratorul a platit cenzorul de la inceputul anului, cu cate 50 lei/luna pentru ca "asa a vrut" si ca "ce, nu merita si el??"
- s-au facut cresteri salariale la angajatii cu curatenia - presupun ca fara acte aditionale la CM - astfel ca la 160 de apartamente avem un toboganist cu 860 lei brut si o femeie de servici cu 760 lei brut - deci mai bine de 2000 de lei cheltuiala cu salariile legate de curatenie

- nu s-au depus declaratii la somaj, pensii si sanatate, niciodata din dec. 2003 incoace - se sustine insa ca sumele s-ar fi platit

si multe alte care imi scapa acum din motive de oboseala

acuma daca ma intrebati exact ce vreau, probabil ca v-as raspunde ca vreau un sut in fund sa dispar cat mai repede si sa ii las in plata domnului. Dar cum stau si eu in blocul asta si m-am saturat de atata nerusinare, n-am s-o fac.
Am reusit sa conving presedintele de necesitatea convocarii AG si aceasta va avea lco saptamana viitoare.

Insa cum ma sfatuiti sa procedez pentru a convinge cat mai multi din proprietarii de buna credinta, mai tineri si care nu stiu ca sunt batjocoriti efectiv de aceasta "conducere" cu media de varsta de peste 65 de ani, sa se implice? Ce sa fac pana pe 9 iulie ca sa intram in legalitate si legitimitate?

Va rog sa va dati cu parerea despre orice am scris mai sus si pe masura ce continua discutia va voi mai detalia cate ceva...
Ultima modificare: Marți, 30 Iunie 2009
chilli_pepper, utilizator
Cel mai recent răspuns: chilli_pepper , utilizator 20:58, 5 Iulie 2009
Mai oameni buni....
Nelamurirea mea cu privire la salariile ingrijitorilor este justificata totusi. In Ordinul 1969/din 09/11/2007 in Anexa nr.2 este prezentat si modeleul de lista de intretinere, da? formularul 14-6-28
Ei, in acest model, in tabelul justificativ, apare la cheltuieli pe numar de persoane si rubrica salarii/remuneratii/ ingrijitor.
poate ca a fost preluata dupa vechea lege asa si omisa corectarea insa ce aplicam? ordinul 1969 sau normele metodologice? ma bucur totusi ca am gasit sursa confuziei mele....
RAJA a facut plangere penala impotriva Asociatiei de proprietari,au inceput verificarile si expertiza contabila pentru identificarea realitatii debitelor care sunt din 2004, nelamurirea este ca s-a cerut administratorului ca sa comaseze debitele si in situatii sa apara ca si cand datoria ar fi din 2006, noi credem ca este o ilegalitate si bineinteles ca administratorul a refuzat sa faca acest lucru, dumneavoastra ce ne sfatuiti si ce baza legala sa luam in considerare pentru a contracara aceasta cerere-propunere? multumim
Pentru @chilli_peppe...
(iti dai seama ce diferente vor fi in liste intre, spre exemplu, cei care platesc acum pentru o persoana sau 3 si care vor plati la fel, avand aceeasi suprafata...)

Noi am facut acest lucru la inceputul anului 2008 . Au fost ceva diferente si-am fost interogati de cativa nemultumiti dar legea e lege si trebuie aplicata , mai ales ca si-n adunarea generala am discutat ajungandu-se la concluzia ca este chiar corect asa cum prevede legea.
pe listele noastre exista doua rubrici pentru numarul de persoane. una pentru numarul de persoane si alta pentru numarul curent de persoane

Poate ca aceste 2 rubrici erau necesare atunci cand , de exemplu o reparatie sau salariile se repartizau pe nr de persoane . Se repartizau chelt respective pe persoanele din carte de imobil pentru ca de reparatie beneficiau si ei la revenire sau si ei au determinat uzura respectiva. Iar consumul de energie electrica cu liftul se repartiza pe nr de persoane ce locuiau in luna respectiva. Daca cineva pleca in concediu o luna si erau zero persoane ar fi insenat ca sa nu dea nici un ban pentru reparatia liftului care s-a facut in acea luna dar in restul de 11 luni erau mereu 4 persoane. La fel si cu salariile de la luna la luna ori cresteau cotele pe persoana ori schimbai salariul ca sa patrezi cotele. Si daca venea nepotul la examene o luna sau soacra 3 sapatmani iar se incurcau socotelile.
Ori, in conditiile actualei legi, cheltuielile repartizate pe persoane se limiteaza la consumul de energie electrica (lift si iluminat casa scarii ) care este consumat clar de persoanele care locuiesc si nu de cele trecute in cartea de imobil. La fel si colectarea gunoiului a ramas pe nr de persoane.

Asadar in trecut erau necesatre 2 rubrici cu nr de persoane, acum doar una cu cei prezenti .
la noi, in plus, va fi si apa rece, pentru ca desi avem apometre, noi platim tot pe pausal - nu ma intrebati de ce pentru ca nu va pot da explicatia exacta - e ceva legat de apometrul general si de regia de apa -
@chilli_pepper
utilizati cu incredere butonul "EDITEAZA" pentru a evita mesajele consecutive postate de dvs. va garantez eu ca nu va musca :D

Alte discuții în legătură

Repartizarea claltuielilor cu salariile abeona abeona toate cheltuielile cu salariile se repartizeaza pe cota indiviza? nu se mai repartizeaza nimic pe persoana? multumesc pentru raspuns (vezi toată discuția)
Repartizare cheltuieli asociatie de proprietari cristinam28 cristinam28 Buna ziua, Sunt Administrator la o Asociatie de Poprietari si am cateva nelamuriri referitoare la repartizarea cheltuielilor comune.As dori confirmarea daca e ... (vezi toată discuția)
Din ce bani cumpar un pres la bloc? Dana Marin Dana Marin Vrem sa cumparam pentru bloc doua presuri, niste borcane de flori, un avizier. Am strans un fond de rulment. NU stiu la ce se foloseste acel fond de ... (vezi toată discuția)