avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 450 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ajutati-ma sa descalcim impreuna o problema serioasa
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ajutati-ma sa descalcim impreuna o problema serioasa

Povestea suna cam asa:
Mi s-a propus de o buna bucata de timp sa preiau administratia blocului pentru ca membrii comitetului executiv inclusiv presedintele aveau nemultumiri in privinta fostului administrator (capacul a fost o semnatura in fals pe un virament).
Doamna a refuzat sistematic sa renunte la post, a plans, a facut scandal, a jignit, a reusit sa mai amane pana la 1 iulie plecare..., astazi din nou a zis ca nu pleaca, ca va semna demisia maine si ca va pleca dupa 15 iulie, dupa perioada de preaviz. In sfarsit, asta pe scurt despre administrator.
Odata insa cu aceasta propunere mi s-au adus la cunostinta multe "intamplari" care aproape m-au ingrozit. Sa le luam pe rand:
- presedintele ales la ultima AG si-a dat demisia in 2007, desemnand un vicepresedinte sa ii preia atributiile. Acesta la randul lui, a renuntat si el la mandat, nici macar nu stiu daca prin demisie scrisa pentru ca nu e mentionat in nici un proces verbal sau alt document. in caietul de procese verbale se mentioneaza ca la sedinta convocata la initiativa unui "comitet de locatari" :stunned: la data de 28 august se mandateaza un alt domn in functia de "presedinte interimar. acest "comitet" este format din 8-9 membri si include administratorul si cenzorul... din nou: :stunned:

- in caietul de procese verbale, unde exista de-a valma toate procesele verbale, inclusiv de la AG-uri si CE - din 1981 incoace - deci va dati seama cu ce frecventa... #-o am constatat azi ca s-au dat "premieri" substantiale de craciun, de pasti etc. la membrii CE, la cenzor (500 lei!!!!), la angajati - din fondul de penalizari "ca sa nu se incarce listele" - la simpla discretie a administratorului si a membrilor respectivi - sume care nici vorba sa fi fost impozitate ... de asemenea, pe langa prime s-a hotarat in aceeasi sedinta si scoaterea a cate unui membru de familie de la cheltuielile pe luan respectiva de la 4 membri ai CE

- administratorul a platit cenzorul de la inceputul anului, cu cate 50 lei/luna pentru ca "asa a vrut" si ca "ce, nu merita si el??"
- s-au facut cresteri salariale la angajatii cu curatenia - presupun ca fara acte aditionale la CM - astfel ca la 160 de apartamente avem un toboganist cu 860 lei brut si o femeie de servici cu 760 lei brut - deci mai bine de 2000 de lei cheltuiala cu salariile legate de curatenie

- nu s-au depus declaratii la somaj, pensii si sanatate, niciodata din dec. 2003 incoace - se sustine insa ca sumele s-ar fi platit

si multe alte care imi scapa acum din motive de oboseala

acuma daca ma intrebati exact ce vreau, probabil ca v-as raspunde ca vreau un sut in fund sa dispar cat mai repede si sa ii las in plata domnului. Dar cum stau si eu in blocul asta si m-am saturat de atata nerusinare, n-am s-o fac.
Am reusit sa conving presedintele de necesitatea convocarii AG si aceasta va avea lco saptamana viitoare.

Insa cum ma sfatuiti sa procedez pentru a convinge cat mai multi din proprietarii de buna credinta, mai tineri si care nu stiu ca sunt batjocoriti efectiv de aceasta "conducere" cu media de varsta de peste 65 de ani, sa se implice? Ce sa fac pana pe 9 iulie ca sa intram in legalitate si legitimitate?

Va rog sa va dati cu parerea despre orice am scris mai sus si pe masura ce continua discutia va voi mai detalia cate ceva...
Ultima modificare: Marți, 30 Iunie 2009
chilli_pepper, utilizator
Cel mai recent răspuns: chilli_pepper , utilizator 20:58, 5 Iulie 2009
felix34 a scris:

apropo ... administratorul si cenzorul nu pot face parte din comitetul executiv al asociatiei ;)
TREBUIE NEAPARAT SA INTRATI IN LEGALITATE, CA SA AVETI UN PRESEDINTE SI COMITET LEGAL ALESI, SI CARE SA NU POATA FI CONTESTATI. acest lucru trebuie facut in conditiile legii 230/2007 si hg/1588/2007
abia dupa aceea acestia pot lua masuri in vederea normalizarii situatiei din bloc, mai ales in privinta ilegalitatilor comise

asa e
Dragii mei,
Multumesc mult pentru opinii, pentru ajutor!

Si mie imi e foarte clar ce am de facut. Am ce imi trebuie pentru functia asta: pregatire, intelect, calm, tact, insa in primul rand multa cinste si hotararea de a respecta legea. Sper sa nu fac foarte multe greseli (pentru ca sunt la inceput) si sa imi intru rapid in mana. Insa mai presus de asta sper sa am cu cine colabora, adica sa fie alesi oameni cinstiti si dornici sa faca treaba la AG d ejoia viitoare.
Va rog sa continuam discutia, orice intrebari sau sfaturi aveti!

Simona
chilli_pepper a scris:

.... nu se specifica in clar si "salarii pentru personalul de curatenie" - de aici o mie de discutii...

asta este alta problema din onor asociatia noastra: la noi, toate salariile sunt repartizate pe numar de persoane

In acest articol se spune foarte clar ca toate salariile se repartizeaza pe cota parte indiviza , inclusiv cele pentru curatenie:
Art. 44. -
(1) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreţinere, service, reparaţii şi, după caz, de consolidare, reabilitare, eficienţă energetică, modernizare la părţile de construcţii şi instalaţii aflate în şi pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcţiei şi în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuţie şi coloanele instalaţiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalaţie de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deşeurilor menajere; structura de rezistenţă; faţadele; acoperişul şi altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociaţiei: salarii sau remuneraţii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curăţenie etc.; indemnizaţii acordate membrilor asociaţiei de proprietari ori persoanelor alese: preşedintele, membrii comitetului executiv şi ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau poliţe de asigurări; alte servicii administrative către proprietatea comună.

Nicaieri in cuprinsul legii sau a normelor nu se spune ca salariile se repartizeaza pe nr de persoane.
Ultima modificare: Marți, 30 Iunie 2009
Adriantot, moderator
Da, Adrian, am vazut acum... - eram incurcata
atat de practica actuala de aici cat si de o mentiune din articolul 37. am priceput ca aia se referea la platile pentru serviciul de salubrizare si nu la salariul toboganistului. e bine ca m-am luminat in privinta asta.

(iti dai seama ce diferente vor fi in liste intre, spre exemplu, cei care platesc acum pentru o persoana sau 3 si care vor plati la fel, avand aceeasi suprafata...)

Ultima modificare: Miercuri, 1 Iulie 2009
chilli_pepper, utilizator
Mai vreau sa ma lamuriti cu ceva:
pe listele noastre exista doua rubrici pentru numarul de persoane. una pentru numarul de persoane si alta pentru numarul curent de persoane (adica Popescu are 3 dar luna asta unul a fost scos la cerere). Eu nu reusesc sa inteleg de ce le trebuie doua rubrici si care e diferenta intre Popescu cu 3-1 si Ionescu cu 2 (2 declarati, 2 prezenti).
legea se refera la "numarul de persoane care locuiesc si desfasoara activitati in luna care se calculeaza lista". nici o cheltuiala nu se imparte la numarul de persoane din cartea de imobil... cu toate astea, administratorul sustine ca sunt diferente. ma insel eu si chiar sunt?? am reluat pct.A din cap.III din norme si nu am gasit nici o alta prevedere
Ultima modificare: Miercuri, 1 Iulie 2009
chilli_pepper, utilizator

Alte discuții în legătură

Repartizarea claltuielilor cu salariile abeona abeona toate cheltuielile cu salariile se repartizeaza pe cota indiviza? nu se mai repartizeaza nimic pe persoana? multumesc pentru raspuns (vezi toată discuția)
Repartizare cheltuieli asociatie de proprietari cristinam28 cristinam28 Buna ziua, Sunt Administrator la o Asociatie de Poprietari si am cateva nelamuriri referitoare la repartizarea cheltuielilor comune.As dori confirmarea daca e ... (vezi toată discuția)
Din ce bani cumpar un pres la bloc? Dana Marin Dana Marin Vrem sa cumparam pentru bloc doua presuri, niste borcane de flori, un avizier. Am strans un fond de rulment. NU stiu la ce se foloseste acel fond de ... (vezi toată discuția)