avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 444 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ajutati-ma sa descalcim impreuna o problema serioasa
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ajutati-ma sa descalcim impreuna o problema serioasa

Povestea suna cam asa:
Mi s-a propus de o buna bucata de timp sa preiau administratia blocului pentru ca membrii comitetului executiv inclusiv presedintele aveau nemultumiri in privinta fostului administrator (capacul a fost o semnatura in fals pe un virament).
Doamna a refuzat sistematic sa renunte la post, a plans, a facut scandal, a jignit, a reusit sa mai amane pana la 1 iulie plecare..., astazi din nou a zis ca nu pleaca, ca va semna demisia maine si ca va pleca dupa 15 iulie, dupa perioada de preaviz. In sfarsit, asta pe scurt despre administrator.
Odata insa cu aceasta propunere mi s-au adus la cunostinta multe "intamplari" care aproape m-au ingrozit. Sa le luam pe rand:
- presedintele ales la ultima AG si-a dat demisia in 2007, desemnand un vicepresedinte sa ii preia atributiile. Acesta la randul lui, a renuntat si el la mandat, nici macar nu stiu daca prin demisie scrisa pentru ca nu e mentionat in nici un proces verbal sau alt document. in caietul de procese verbale se mentioneaza ca la sedinta convocata la initiativa unui "comitet de locatari" :stunned: la data de 28 august se mandateaza un alt domn in functia de "presedinte interimar. acest "comitet" este format din 8-9 membri si include administratorul si cenzorul... din nou: :stunned:

- in caietul de procese verbale, unde exista de-a valma toate procesele verbale, inclusiv de la AG-uri si CE - din 1981 incoace - deci va dati seama cu ce frecventa... #-o am constatat azi ca s-au dat "premieri" substantiale de craciun, de pasti etc. la membrii CE, la cenzor (500 lei!!!!), la angajati - din fondul de penalizari "ca sa nu se incarce listele" - la simpla discretie a administratorului si a membrilor respectivi - sume care nici vorba sa fi fost impozitate ... de asemenea, pe langa prime s-a hotarat in aceeasi sedinta si scoaterea a cate unui membru de familie de la cheltuielile pe luan respectiva de la 4 membri ai CE

- administratorul a platit cenzorul de la inceputul anului, cu cate 50 lei/luna pentru ca "asa a vrut" si ca "ce, nu merita si el??"
- s-au facut cresteri salariale la angajatii cu curatenia - presupun ca fara acte aditionale la CM - astfel ca la 160 de apartamente avem un toboganist cu 860 lei brut si o femeie de servici cu 760 lei brut - deci mai bine de 2000 de lei cheltuiala cu salariile legate de curatenie

- nu s-au depus declaratii la somaj, pensii si sanatate, niciodata din dec. 2003 incoace - se sustine insa ca sumele s-ar fi platit

si multe alte care imi scapa acum din motive de oboseala

acuma daca ma intrebati exact ce vreau, probabil ca v-as raspunde ca vreau un sut in fund sa dispar cat mai repede si sa ii las in plata domnului. Dar cum stau si eu in blocul asta si m-am saturat de atata nerusinare, n-am s-o fac.
Am reusit sa conving presedintele de necesitatea convocarii AG si aceasta va avea lco saptamana viitoare.

Insa cum ma sfatuiti sa procedez pentru a convinge cat mai multi din proprietarii de buna credinta, mai tineri si care nu stiu ca sunt batjocoriti efectiv de aceasta "conducere" cu media de varsta de peste 65 de ani, sa se implice? Ce sa fac pana pe 9 iulie ca sa intram in legalitate si legitimitate?

Va rog sa va dati cu parerea despre orice am scris mai sus si pe masura ce continua discutia va voi mai detalia cate ceva...
Ultima modificare: Marți, 30 Iunie 2009
chilli_pepper, utilizator
Cel mai recent răspuns: chilli_pepper , utilizator 20:58, 5 Iulie 2009
Salariile se calculeaza teoretic functie de cota parte indiviza . Practic se calculeaza in functie de suprafata apartamentului . Cheltuielile privind salubritatea ( In IASI exista firma specializata apartinind de primarie ) se repartizeaza functie de nr de persoane .4.20 /persoana/luna
Ultima modificare: Marți, 30 Iunie 2009
BLUE1963, utilizator
un exemplu concret , liste de plata , vei gasi la adresa de net de mai sus : o asociatie de proprietari ,cu presedinte ,casier ,cenzor extern ,firma de administrare ,2 femei de serviciu ...
Ultima modificare: Marți, 30 Iunie 2009
BLUE1963, utilizator
BLUE1963 a scris:

[ link extern ]

multumesc
atita timp cit legal nu exista presedinte si vicepresedinte (prin demisia lor acum 2 ani), nu inteleg cine semneaza statele de plata si celelalte acte in numele acestora. este obligatoriu ca anual sa se tina in primul trimestru adunarea generala si acolo trebuia imediat sa alegeti noul comitet si presedinte. era primul lucru care trebuia facut.
apoi comitetul executiv trebuia sa verifice toate actele si, daca existau nereguli in administrare, sa demita administratorul.
apropo ... administratorul si cenzorul nu pot face parte din comitetul executiv al asociatiei ;)
TREBUIE NEAPARAT SA INTRATI IN LEGALITATE, CA SA AVETI UN PRESEDINTE SI COMITET LEGAL ALESI, SI CARE SA NU POATA FI CONTESTATI. acest lucru trebuie facut in conditiile legii 230/2007 si hg/1588/2007
abia dupa aceea acestia pot lua masuri in vederea normalizarii situatiei din bloc, mai ales in privinta ilegalitatilor comise
BLUE1963 a scris:

Salariile se calculeaza teoretic functie de cota parte indiviza .

in art.44 din normele metodologice de aplicare a legii 230 se mentioneaza ca se repartizeaza pe cota parte indiviza: "personal angajat sau contractat al asociatiei (salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.)" - nu se specifica in clar si "salarii pentru personalul de curatenie" - de aici o mie de discutii...

asta este alta problema din onor asociatia noastra: la noi, toate salariile sunt repartizate pe numar de persoane

Alte discuții în legătură

Repartizarea claltuielilor cu salariile abeona abeona toate cheltuielile cu salariile se repartizeaza pe cota indiviza? nu se mai repartizeaza nimic pe persoana? multumesc pentru raspuns (vezi toată discuția)
Repartizare cheltuieli asociatie de proprietari cristinam28 cristinam28 Buna ziua, Sunt Administrator la o Asociatie de Poprietari si am cateva nelamuriri referitoare la repartizarea cheltuielilor comune.As dori confirmarea daca e ... (vezi toată discuția)
Din ce bani cumpar un pres la bloc? Dana Marin Dana Marin Vrem sa cumparam pentru bloc doua presuri, niste borcane de flori, un avizier. Am strans un fond de rulment. NU stiu la ce se foloseste acel fond de ... (vezi toată discuția)