Raportat la prevederile Ordinului 1127/2013 intimpin o problema privind intocmirea unui act aditional la un contract de executie de lucrari semnat in 2014.
In anexa 1, la art.II se prevede ca:
" În cazul semnării unor contracte de lucrări noi se vor avea în vedere includerea în documentaţia de atribuire a unei clauze contractuale de plată a echipamentelor şi/sau a materialelor la recepţionarea acestora pe şantier şi întocmirea unei anexe cu tipurile şi cantităţile de echipamente şi/sau materiale relevante."
AC nu a prins aceasta clauza in documentatia de atribuire, si nici in contract. La data de azi Executantul a formulat o cerere in care solicita incheierea unui AA prin care s apoata beneficia de prevederile art.IV, pct.A din anexa 1 la acest ordin, adica sa i se faca plata la materiale/echipamente la receptia pe santier, anterior punerii in opera, desi in contract se prevede modalitatea de plata pe baza situatiilor de lucrari.
Intrebarea mea este daca, Contractul a fost semnat in 2014 - deci il consider contract nou, raportat la alin. din ordin mai sus mentionat, - nu am prevazut clauza in documentatie si nici in contract se poate incheia acest AA, in conditiile in care criteriul de atribuire a fost pretul cel mai scazut si durata de executie?
Se poate considera aceasta ca fiind o modificare esentiala a contractului de natura de a atrage corectii financiare - fiind finantat din fonduri UE?
Contractul fiind semnat in anul 2014, semnatarii lui aveau conostinta de Ordinul comun nr.1127 /2013 pentru aprobarea Instrucţiunii privind plata echipamentelor şi/sau a materialelor livrate şi recepţionate de către beneficiar pe şantier, în cadrul contractelor de lucrări finanţate în Programul operaţional regional, Programul operaţional sectorial Mediu şi Programul operaţional sectorial Transport.
Daca nu a fost inclus in clauze/preturi si/sau un contract, poate fi vorba de vointa partilor si/sau o omisiune, intentionata sau nu.
Schimbarea situatiei se poate face numai prin Act aditional, agreat si semnat de toate partile.
Totusi, data fiind imprejurarea ca atribuirea s-a facut intr-o anumita forma/conditii/pret, schimbarea datelor poate atragerea pierdferea finantarii si anularea atribuirii.
In conditiile in care Ord. 1127/2013 face referire in mod clar pt cele 2 situatii disticte - contracte noi - "In cazul semnarii unor contracte de lucrări noi se vor avea în vedere includerea în documentatia de atribuire a unei clauze contractuale de plată a echipamentelor şi/sau a materialelor la recepţionarea acestora pe şantier şi întocmirea unei anexe cu tipurile şi cantităţile de echipamente şi/sau materiale relevante." si pt cazul modificarii contractelor de lucrari existente si aici vb de contractele incheiate inainte de data de 19.11.2013- data publicarii ord. in MO, eu consider ca pt speta mea, in care data procedurii si a semnarii contractului sunt ulterioare aparitiei Ord.1127/2013 (nu s-a avut in vedere la publicarea documentatiei de atribuire) - deci vb de un contract de lucrari NOU (raportat la data publicarii in MO a Ord. 1127) nu se poate face un act ad. pt plata in avans a materialelor.
VA ROG PUNCTE DE VEDERE PT SPRIJIN.......AM NEVOIE URGENT!!! multumesc anticipat.