avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 178 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... facultate si indemnizatie pentru cresterea ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

facultate si indemnizatie pentru cresterea copilului.se poate?

buna ziua.sunt eleva in clasa a 12.intr-o luna dau bac-ul si sunt insarcinata in luna a 5a.vreau sa urmez si o facultate cu bursa dar sa primesc si indemnizatie pentru cresterea copilului pentru ca acesta ar fi singurul meu venit.vreau sa stiu cum as putea proceda care sunt pasii?si daca pot sa iau somaj pana se naste copilul.va multumesc
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 14:57, 2 Iulie 2015
1. - Imediat dupa absolvirea liceului va inregistrati la Agentia de Somaj.
- Indemnizatia de somaj o veti primi dupa 60 de zile de la absolvire, timp de 6 luni, cate 250 lei lunar.

2. Daca intre timp sunteti admisa la facultate, cursuri de zi, se suspenda plata indemnizatiei de somaj.

3. Veti putea beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC) deoarece in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (inclusiv luna nasterii) veti fi in situatii eligibile pentru a beneficia de aceasta (eleva la zi, 60 de zile de la absolvirea liceului, somaj indemnizat, studenta la zi).

4. Pe perioada cat beneficiati de indemnizatie pentru CCC puteti urma cursurile facultatii.

5. Daca veti naste inainte de a incepe cursurile la facultate puteti urma si cursurile sub alta forma, nu numai in forma cursurilor de zi.

6. In afara de indemnizatia pentru CCC veti mai beneficia si de alocatia de stat pentru copii de 200 lei lunar pana implineste copilul 2 ani si apoi de 84 lei lunar pana la 18 ani.
simonaandree a scris:

...vreau sa urmez si o facultate cu bursa dar sa primesc si indemnizatie pentru cresterea copilului pentru ca acesta ar fi singurul meu venit.vreau sa stiu cum as putea proceda care sunt pasii?...