avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 435 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Proprietate industrială şi ... Drepturi de autor pentru legislatia nationala
Discuție deschisă în Proprietate industrială şi intelectuală. Adică mărci, invenţii, drept de autor şi altele

Drepturi de autor pentru legislatia nationala

Buna ziua! Sunt un profesor de legislatie rutiera la o scoala de soferi si lector la un centru de pregatire si perfectionare in transporturi rutiere (cu destul de multa experienta). Vreau sa scriu o carte (s-ar putea doua sau trei) avand ca o obiect sinteza unor ordonante de urgenta ale guvernului (de exemplu OUG 195/2002) a unor hotarari de guvern sau poate chiar a unor ordine de ministru, toate specifice domeniului rutier. Nu intentionez sa reproduc adliteram fraze, nici macar propozitii din acestea, insa fireste vreau sa le folosesc ca "materie prima", si uneori, anumite exprimari din acestea fiind atat de cunoscute trebuie sa le preiau si eu in cartile mele pentru ca cei care vor fi examinati pentru obtinerea permisului de conducere sau pentru obtinerea certificatelor profesionale care le permite accesul la profesie (conducatori auto, manageri de transport, consilieri) sa fie familiarizati cu aceste expresii. Intrebarea este: Trebuie ca inainte de publicarea cartii la o editura sa cer acordul cuiva pentru utilizarea si inspirarea din legislatia nationala ? sau este suficienta pomenirea lor la bibliografie. Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Georgelgm , utilizator 11:56, 26 Mai 2015