Buna Ziua,
O societate A livreaza marfa catre o alta societate B. Ulterior, societatea B nu isi mai achita datoriile. Pentru a rezolva litigiul pe cale amiabila, cele doua societati incheie un plan de rambursare a datoriei, prin care societatea se obliga sa achite esalonat debitul pana la un anumit termen. Societatea B achita numai prima transa, apoi inceteaza platile. Se formuleaza cerere de emitere a ordonantei de plata conf.OUG 119, iar la primirea duplicatului, societatea B mai achita o parte din debit.
In aceasta situatie, este admisibila emiterea unei ordonante de plata conf OUG 119/2007, in conditiile in care nu exista un contract, incheiat in forma scrisa?
Va multumesc!
Daca nu exista contract parerea mea e ca nu se aplica OUG 119. Daca cuantumul creantei in prezent s-a modificat ( s-au mai facut plati) iar restul de plata repreyinta o creanta certa , lichida si exigibila, puteti promova o actiune pe OG 5/2001prin care la fel obtineti o somatie de plata pe care o puteti executa.
fiind vorba de doua societati, este vorba de un raport comercial astfel incat in baza facturilor emise (ma gandesc ca exista asa ceva) si mai mult, a insusirii creantei pe baza acordului de rambursare se poate solicita emiterea unei ordonante de plata intemeiate pe OUG 119/2007. Aceasta deoarece in comercial facturile emise tin loc de contract si sunt indeplinite conditiile prevazute de lege, respectiv creanta este certa, lichida si exigibila. Legea nu se refera la existenta unui contract, stricto sensu. chiar am avut astfel de situatii si nu au fost probleme.