avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 383 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... despre concedii si vechime
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

despre concedii si vechime

ma intereseaza ceva la care nu am gasit raspuns inca .articolul 147 aliniatul 1 spune ca pentru conditii grele de munca si vatamatoare se mai adauga 3 zile de concediu peste an .eu lucrez ca tamplar de 16 ani din cate cunosc tamplaria se incadreaza la industria usoara.intrebarea este ca si aici se lucreaza cu scule taietoare circular masina de indreptat diferite tipuri de freze si binenteles scule de mana.eu de 16 ani tot 21 de zile de concediu pe an am .sotia a decedat anul trecut sunt singurul parinte .nu pot beneficia de zile mai multe libere dar platite .mentionez ca sunt de religie catolica .adica de rusalii ziua fiului meu cand ar trebuii sa stau langa el sa merg cu el la scoala sa fie sarbatorit ca atare .si in toti anii astia nu se calculeaza nimic la anii de vechime .multumesc va rog sa ma ajutati #-o
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:29, 28 Mai 2015
1. Durata efectiva a concediului de odihna anual se stabileste in contractul individual de munca, cu respectarea legii si a contractelor colective de munca aplicabile.

2. Art. 152 C.mun.
(1) În cazul unor evenimente familiale deosebite, salariaţii au dreptul la zile libere plătite, care nu se includ în durata concediului de odihnă.
(2) Evenimentele familiale deosebite şi numărul zilelor libere plătite sunt stabilite prin lege, prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern.

Prin urmare, verificati in contractul colectiv de muncă aplicabil sau in regulamentul intern al angajatorului daca exista prevederi privind acordarea unor zile libere platite in cazul unor evenimente familiale deosebite..