Am cumpărat un telefon iPhone de la magazinul Domo, care la momentul achiziției a oferit bon fiscal + garanție locală pt. acest dispozitiv.
După apx. 5-6 luni de folosire acest telefon nu mai poate fi folosit și necesită reparație din partea producatorului Apple (care s-a oferit să repare aparatul pe loc prin email, întrucât necesită doar resetarea unei parole) însă eu trebuie să dovedesc că aparatul îmi aparține și trebuie să le trimit o copie după factură, factură pe care nu am primit-o și nu am cerut-o în momentul achiziției pt. că nu știam că voi avea nevoie de ea.
Am fost la magazin de câteva ori (și i-am contactat și prin email) pt. a mi se elibera factură însă aceștia refuză spunând de fiecare dată că nu pot, din cauza legii .. bla bla bla.
Din ce am cercetat personal și din ce-am înțeles acest lucru este adevărat pt. ei, pt. contabilitatea internă, însă nu cred că are legătură cu mine, în calitate de client.
Am întrebat 2 contabili și 2 directori de magazin, toți 4 mi-au spus că ar trebui să se rezolve pt. că este posibil eliberarea unei facturi chiar și după 30 de zile.
Puteți vă rog să-mi oferiți vre-un sfat despre cum aș putea aborda această situație?
Am încercat tot ce am putut în a soluționa problema cu magazinul însă răspunsul lor este următorul:
- Service-ul local (Domo) nu asigură acest "defect", anume pierderea parolei a contului cu care este asociat telefonul
- Nu se poate elibera factură după 30 de zile
Ideea este că acest aparat are garanție internațională iar producătorul îl poate repara, chiar dacă service-ul local spune că nu (asta pt. că ei își asumă responsabilități limitate)
Și 2, eu nu le-am cerut lor să-mi repare aparatul ci să-mi ofere factură pt. a putea să-mi repar singur aparatul.
Vă mulțumesc pt. timpul dvs. și vă doresc o zi frumoasă!
(scuze moderatorilor dacă nu am încadrat bine subiectul)
EDIT: am uitat să menționez că produsul este încă în garanție, atât cea oferită de Domo cât și cea oferită de Apple
Aparatul stă degeaba de 2 luni iar cei de la Domo, în ultimul lor răspuns (prin email de la reclamații@domo.ro) au spus că durează încă 2 luni până se rezolvă.
Evident încearcă să scape de mine :)
Am făcut asta imediat după ce am postat. Ba chiar am și sunat înainte și am rugat-o pe doamna care a răspuns să-mi spună și mie dacă este adevărat că magazinul nu mai poate elibera factură.
Din ce-am înțeles de la dânsa, spunea că magazinul nu este obligat să-mi ofere factură : ceea ce mi se pare ... să zic aiurea, din lipsă de cuvinte.
Nu factura dovedeste ca ati achizitionat dispozitivul ci bonul fiscal care atesta ca ati achitat pretul si contine suficiente date referitoare la vanzator.
Daca la data achizitiei dispozitivului nu ati solicitat emiterea unei facturi , ulterior nu se mai poate emite factura. Facturile au un numar de inregistrare prestabilit sau li se atribuie acest numar in ordine cronologica, in functie de data emiterii. Poate doar intr-o situatie ipotetica, s-ar putea emite ulterior o factura, atunci cand in intervalul de timp de la data vanzarii bunului si pana la solicitarea cumparatorului de emitere a unei facturi , adica dupa 30 de zile de la cumparare , vanzatorul nu a mai vandut nimic, nu a mai emis nicio alta factura, nu a avut niciun control din partea autoritatilor competente sau inventariere de control,
Factura nu mai poate fi emisa ulterior achizitiei, dar la momentul achizitiei cu bon fiscal este obligatoriu atasarea unui certificat de garantie cu numele cumparatorului si data achizitiei, care se gasesc in cutia telefonului.
Bonurile fiscale sunt valabilitate neinsotite de garantie, numai atunci cand produsul este marca proprie a vanzatorului