Buna seara,
Am infiintat de curand o asociatie non-ptofit ce are ca scop sa ofere cursuri, experiente practice si sa incurajezee tinerii sa participe activ in viata societatii. Insa am intampinat cateva probleme:
1. Avand in vedere ca la Finante nu m-au intrebat daca vreau sau nu sa fiu platitor de TVA, nu stiu daca asociatia este platitoare de TVA sau nu. Exista o lege in acest sens?
Profit de aceasta ocaziei si va rog sa ma mai ajutati in urmatoarele probleme.
2. Atunci cand primesc donatii tai chitanta? Ce impozite si taxe platesc pentru banii intrati in asociatie?
3. Ce metoda sa aplic atunci cand vreau sa contractez un lector? contract privind dreptul de autor, contract de munca, contract civil sau contract de comicion?
Dupa felul intrebarilor Dvs. se constata ca nu aveti nici cea mai mica idee de contabilitate si de fiscalitate.
Pt. siguranta Dvs. personala (daca sunteti conducator al asociatiei) si a asociatiei angajati un contabil si studiati legislatia. Riscurile sunt semnificative.
1.
La AFP nu v-au intrebat de TVA pt. ca nu era cazul. Asociatia platesteste TVA numai pt. activitatile cu caracter lucrativ. Este greu de presupus ca indepliniti baremurile pt. inregistrare ca platitor de TVA. Studiati Legea contabilitatii si Codul Fiscal:
- Legeanr. 82 din 24 decembrie 1991 republicata si completata prin OUG nr. 37 din 13 aprilie 2011; Legea nr. 187 din 24 octombrie 2012; OUG nr. 79 din 10 decembrie 2014.
- Legea 571/2003 coroborată cu HG 44/2004 privind Codul Fiscal cu Normele metodologice de aplicare
2.
DA, se inregistreaza in contabilitate, impreuna cu Contractul de donatie. Impozite si taxe platiti in functie de ce tipuri de venituri aveti si cum va remunerati personalul. Pt. donatii nu platiti impozit.
3.
Contract de comision ? - e complet lipsit de sens in acest caz.
Contractul privind drepturile de autor - e considerat din start suspect de catre fisc;
Contract de munca - Da; Contract civil de prestari servicii - Da