avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 2013 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Acordare pensie de mostenitor
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Acordare pensie de mostenitor

Buna seara !

Va prezint situatia mea. Tatal meu a decedat anul trecut, iar eu primesc pensie de mostenitor dupa el. Am 25 de ani impliniti, sunt studenta in anul 6 la Medicina, deci aproape de finele studiilor. Teoretic, eu primesc garantat aceasta pensie pana la 1 octombrie 2015, cat este valabila adeverinta de student pe care am dat-o anul trecut la Casa de Pensii.

Eu sustin rezidentiatul in noiembrie si in perioada asta stau acasa si invat, nu mai am niciun fel de statut, nici student, nici salariat, nici nimic, eventual somer (?). Salariata voi fi din ianuarie 2016. Deci 3 luni de zile (din 1 octombrie, cand expira adeverinta pana la 1 ianuarie 2016), teoretic eu nu primesc un ban. Totusi, cei de la Casa de Pensii imi ziceau ca am dreptul de a primi pensia de urmas pana la 26 de ani impliniti, lucru care are loc in aprilie 2016, dar nu mi-au dat explicatii suplimentare.

In lege am incercat sa citesc, dar exprimarea e vaga si nu am inteles mare lucru. As avea dreptul la pensie macar pana in decembrie 2015? Cum as putea sa fac dovada ca o pot primi?

Va multumesc !
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:57, 4 Iunie 2015
1. Din punctul meu de vedere, namaifiind studenta, nu mai puteti beneficia de pensie de urmas chiar daca nu ati implinit inca 26 de ani.

2. Faceti o interventie scrisa la Casa de Pensii, pe e-mail, ca sa primiti un raspuns tot in scris.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie de urmas pt. facultate standan123 standan123 Buna ziua! Am o intrebare legata de pensia de urmas.Momentan am 19 ani si sunt student in anul 1 la o facultate particulara , la zi si primesc pensie de ... (vezi toată discuția)