buna ziua,as dori sa intreb:
-o asociatie de proprietari daca primeste prin mandat postal o suma de ex:335 lei cu mentiunea din mandatul postal,,335 lei reprezentand intretinere luna martie 2015'',cum trebuie sa taie chitanta????????????Este admis sa taie o singura chitanta de 335 leisi sa faca mentiunea sub suma:330 intretinere luna martie 2015,25 penalitati restante(fara sa specifice perioada),10 lei fond reparatii restant???????? toate pe aceeasi chitanta?
Ne confruntam cu grave erori in contabilitatea asociatiei,presedintele e mai presus de lege,modul prin care am apelat la aaceasta metoda se datoreaza faptului ca ,desi asociatia,nu mai datoreaza penalitati la furnizorii de servicii,este infiintata din noiembrie 2014,a fost asoc delocatari,vrea sa incaseze penalitati de aproape 1.800.000 lei noi,si desi are restante de 33.500lei la furnizor termoficare,are in liste de incasat laa restante 1.600.000 lei.
care sunt organele competente de control financiar???ANAF?investigatii antifrauda?Parchet?
va multumesc
Daca asociatia de proprietari primeste suma de 335 lei prin mandat postal inregistreaza acest mandat postal in registrul de casa si nu elibereaza chitanta postasului si nimanui altcuiva.
Cei 335 lei sting proportional datoriile cele mai vechi indiferent care sunt acestea: intretinere, reparatii, penalizari, fond rulment...
Asociatia aplica penalizari conform sistemului propriu, chiar daca nu are de platit penalizari catre furnizori.
Este o situatie mai rar intalnita.
De regula, banii se primesc prin casa, cu emitere de chitanta sau prin banca, evidentiati in extrasul bancar.
Plata prin mandat ar fi a treia varianta.
Pentru simplificare se poate emite chitanta in contul mandatului postal iar originalul se ataseaza mandatului, deci nu se da locatarului.
Si atunci revenim la doua sisteme de incasare, nu trei.
Intrarea banilor in casa se face prin dispozitie de incasare care se capseaza pe mandat si se inregistreaza in registrul de casa la intrari. Nu se completeaza chitanta care inseamna, intr-adevar intrarea banilor in casa, dar originalul trebuie dat celui care plateste.
Plata prin mandat nu este o a treia cale, ci este o varianta a platii prin banca, numai ca banii intra in soldul casei, nu al bancii. Nici cand omul plateste prin banca nu i se completeaza chitanta, nici cand plateste prin mandat. Este tot o plata la distanta, cu documente specifice (bancare sau postale), cu destinatii diferite - in banca sau in casa, iar platitorul are document justificativ, nu-i mai trebuie si un al doilea care ar insemna de fapt o alta plata.
@simonadevald
Asadar dv. nu vi se elibereaza nicio chitanta pentru ca aveti deja un document justificativ ca ati platit banii asociatiei si acesta este mandatul postal.
Cum repartizeaza administratorul suma incasata prin mandat intre cote, penalizari si fond de reparatii este treaba lui si o face conform regulilor de incasare, in ordinea vechimii datoriei, stingand in paralel si cote, si penalizari, si fond de reparatii, toate restante.
Daca v-a eliberat chitanta a facut rau pentru ca ar trebui sa va inregistreze cu doua plati a cate 335 lei, nu cu una singura, una prin mandat si alta prin chitanta.