Am increiat in contract de prestari servicii cu o firma de webdesign. Acestia nu si-au respectat obligatiile mentinate in contract, eu le-am respectat pe ale mele (le-am frunizat constant informatii despre cum vreau sa arate si sa functioneze site-ul, le-am platit suma ceruta la data stabilata). Au intarziat 2 luni iar proiectul este intr-un stadiu incipent, au lucrart foarte putin desi si-au primit toti banii. Am incercat sa rezolv acest lucru pe cale amiabila, dar nu reusesc, imi tot "promit" ca maine este gata. Site-ul meu este departe de a fi gata in acest stadiu. Cum trebuie procedat pentru a fi trasi la raspundere? Multumesc
Analizati temeinic contractul incheiat cu firma in cauza si parcurgeti clauzele privitoare la solutionare litigii
Daca amiabil nu puteti solutiona,ramane sa promovati actiune in instanta
Succes !
Multumesc mult pentru raspuns!
In contract la solutionarea disputelor este scris:
"daca in termen de 15 zile nu se ajunge la o intelegere pe care amiabila, de la prima notificare a disputei, disputa va fi solutionata de catre instantele judecatoresti"
Ei nu si-au respectat nici 20 % din obligatiile mentionate in contract. Site-ul nu este gata, avem intarziere de o luna si jumatate. Puteti sa-mi spuneti ce presupune rezolvarea acestei probleme pe care amiabila? Le-am spus ca daca nu respecta contractul ii vom da in judecata, mult timp nu au raspuns la mail-uri si nici la telefon. Le-am cerut sa ne inapoieze banii si sa stearga tot ce au facut pe server pentru ca nu suntem multumiti de serviciile lor (in contract la obligatiile prestatorului este scris ca trebuie sa realizeze site-ul la un anumit standard de calitate solicitat). In cele din urma au raspuns spunandu-ne ca site-ul va fi gata "maine" (au trecut 3 saptamani) si ca putem din suma stabilita putem cere penalizari (conform contractului de 1%/zi, insa nu ne vom da bani, ci ne vor oferi servicii, in contract nu este precizat acest lucru).
Problema cea mai mare este ca nu stiu sa faca acest site, sunt complet amatori iar in contract este precizat ca" prestatorul are experienta in domeniul conceperii unui website", din punct de vedere tehnic stiu eu mai multe decat ei. Au tratat proiectul cu cea mai mare indiferenta, nu au respectat termenul, au facut foarte putin din ce ne-am inteles (am arhiva pe e-mail). Nu vreau sa mai pateasca si altcineva ce am patit eu.
Spune-ti va rog ce trebuie sa fac. Depun o plangere la tribunal sau la protectia consumatorului? Nu am inteles foarte bine din ce am citit pe internet. Exista un formular tip? Care sunt pasii acestui demers?
Pentru a respecta procedura prealabila,notificati oficial firma cu obligatia respectarii obligatiilor si termenilor contractual asumati,sub sanctiunea obligarii la plata a cheltuielilor aferente solutionarii in instanta
Nu se justifica sesizarea autoritatii pentru protectia consumatorului
Adresati-va unui avocat,nu toate actiunile pot fi concepute,drept tipizate copiate dupa net.Asa cum nu ati conceput singur propriul site de ce credeti ca puteti singur sa va reprezentati in justitie si sa aveti si sanse.Succes.
Multumesc mult pentru raspunsuri! Cu siguranta voi apela la un avocat, insa nu intelegeam ce inseamna intelegere pe cale amiabila. Nu imi era foarte clar daca acesta intelegere trebuie sa facuta de un judecator/mediator sau simplul fapt ca am incercat sa solutionez problema cu el poate fi considerata o itelegere amiabila.