Am fost astăzi la Administrația Financiară pentru a solicita înregistrarea unui act adițional la un contract de închiriere, act adițional prin care perioada contractului inițial este scurtată, cu acordul ambelor parți contractante.
Am fost forțat să depun singurul original rămas al contractului de închiriere inițial (deși i-am atras atenția funcționarei că Adm. Financiară are deja un original -- depus de către mine la semnarea contractului inițial -- și cel în posesia mea este singurul rămas.)
Eu nu sunt jurist, dar consider că un contract este un document încheiat în primul rând între părțile contractante, și mi se pare firesc ca acestea să dispună, fiecare, de câte un original al contractului încheiat. Da, sunt de acord ca Adm. Financiară să primească la rândul său un original la înregistrarea inițială a contractului, și sunt de acord să depun oricâte copii îmi solicită Administrația.
Mi se pare însă abuzivă situația în care am fost pus să aleg între a renunța la singurul original rămas al contractului sau a continua să plătesc impozite pentru un contract încheiat.
Aș dori să aflu dacă ceea ce mie mi se pare intuitiv evident este și adevărat d.p.d.v. juridic, și dacă da, cum aș fi putut proceda în situația expusă.
faceti o copie legalizata dupa originalul dvs si duceti la adm fin copia legalizata care are acceasi putere juridica identica cu a originalului. Adm Fin pierde tot timpul acte asa ca nu va mirati ca va mai cere o data in plus originalul contractului.
cu stima, cassy