avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 231 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Control ANPC in derulare pentru nerespectare factura ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Control ANPC in derulare pentru nerespectare factura proforma generata automat de sistem

Buna ziua, am si eu o intrebare referitoare la un control OPC facut pe baza unei reclamatii ca am refuzat livrarea unor produse la pretul din factura proforma.

Faptic: Pe websiteul care il detin exista si o sectiune gratuita cu anunturile postate de catre clientii nostrii ... tip bazar.

Produsul in cauza a fost postat in cursul lunii octombrie 2013, cu specificatii complete in descrierea produsului si anume: PRET, DATE TEHNICE, DATE CONTACT VANZATOR, eroarea constand in faptul ca la rubrica speciala de prêt nu a fost completat nimic, iar sistemul informatic a alocat automat valoarea 1 in momentul validarii anuntului.

in data de y.2014, un individ X a vazut pe site o motocicleta la pretul de 1 RON cu toate ca la descrierea produsului pretul era trecut corect de 3000 Euro si respectiv datele de contact ale proprietarului / vanzatorului motocicletei.

prin urmare X s-a inregistrat ca si cumparator urmarind intocmai urmatorii pasi in aceasta ordine:

1- Si-a inregistrat datele client numai cu acceptarea sectiunii de “Termeni si Conditii” unde a citit si luat la conostiinta despre procedura de comanda online conforma cu OG34 / 2013.

2- A vizualizat din nou Titlul produsului , pretul afisat in titlu si disponibilitatea: VANDUT;

3- A continuat procedura de comanda unde i-a aparut DESCRIEREA DETALIATA ce contine: PRETul CORECT, DATE TEHNICE, DATE CONTACT VANZATOR, si din nou disponibilitatea: VANDUT;

4- Cu toatea acestea a continuat plasarea comenzii si datorita sistemului care NU accepta plasarea unei comenzi cu o valoare de sub 10 RON , din rea intentie a introdus 11 bucati, ca valoarea sa depaseasca 10 RON.

5- A primit o instiintare generata automat de sistemul informatic pe e-mail sub forma unei Facturi Proforme ( cea depusa la dosar ) in care este specificat pretul eronat, folosindu-se de aceasta pentru a specula aceasta eroare.

6- NU A MAI continuat finalizarea procedurii de comanda, dupa cum a mentionat chiar el la inregistrare, respectiv CONFIRMAREA TELEFONICA si RIDICAREA DE LA SEDIUL FIRMEI, cunoscand foarte bine faptul ca acest anunt este al altui Client , produsul nu mai era de actualitate, si respectiv, avea déjà datele de contact ale Clientului daca dorea intr-adevar sa achizitioneze / sa se informeze suplimentar.

Deci in concluzie eu consider ca:

Numitul X a fost CORECT informat privind pretul si descrierea produsului, dar din rea vointa a speculat o eroare a sistemului informatic, nerespectand procedura de comanda, ci doar a dorit sa obtina si sa foloseasca cu rea intentie un document informativ generat automat de catre sistemul informatic ( factura proforma ).

Acest lucru a fost explicat inspectorului OPC si argumentat cu print-screen-urile pasilor de comanda care nu pot fi sariti, dar acesta a tot insistat ca eu ca si PJ, am incalcat prevederile legale ce impun informarea corecta a cumparatorului, au inceput complectarea PV de amenda si mi-au solicitat registrul de control, in acel moment vazand ca nu am cu cine sa discut, m-am ridicat si i-am poftit afara din sediu, invitandu-i deasemenea sa-mi trimita o invitatie scrisa la sediul lor.

Dupa plecarea lor, am luat legatura telefonic cu fostul proprietar al motocicletei care mi-a confirmat faptul ca a vandut-o cu cca 2 saptamani inainte de apartitia comenzii lui X dar a uitat sa solicite anularea anuntului.

Ce ma sfatuiti sa fac in continuare, deoarece astept sa-mi soseasca invitatia scrisa.

Cu stima.





Cel mai recent răspuns: mail4me , utilizator 15:27, 26 Februarie 2016
Vanzatorul avea obligatia sa solicite anularea anuntului conform regulilor impuse in regulamentul site-ului?
Solicitati vanzatorului o declaratie prin care sa va informeze ca a uitat sa anuleze anuntul si ca isi cere scuze pentru incovenientele produse de nerespectarea termenilor si conditiilor.
Chestia cu scuzele este pentru cazul in care in site nu ati impus vreo sanctionare in vreun fel a celor care nu respecta regulamentul site-ului. Poate aveti ceva de genul "vanzatorul/cumparatorul este direct responsabil pentru prejudiciile aduse in cazul nerespectarii termenilor si conditiilor".
Aici este o oarecare problema, Site-ul este un magazin online administrat de mine ca entitate juritica prin care comercializez piese de schimb pentru motociclete.

Am insa o sectiune facuta pentru anunturile de vanzare ale clientilor nostrii, acestea fiind publicate doar la cererea lor expresa.... de aici a aparut si eroarea de a fi necompletet campul pret, cu toate ca acesta a fost trecut corect in descrierea si specificatiile tehnice ale motocicletei.

In termeni si conditii este specificat doar urmatorul pasaj referitor la situatia in cauza:

“… Comanda Dvs. este incheiata cu succes dupa confirmarea telefonica a disponibiltatii produsului/produselor, stocului, costurilor de livrare, termenului de livrare si a costurilor suplimentare de transport (daca este cazul), a comenzii initiale plasate online si receptionate pe e-mail de Dvs. 



In momentul procesarii comenzii si trimiterii coletului catre Dvs., veti fi contactat telefonic si veti primi un e-mail cu Factura Fiscala anterior acceptata, prin care veti fi instiintat ca produsele comandate au fost expediate.

Sistemul de comenzi online nu permite actualizarea in timp real a stocurilor si din acest motiv fiecare comanda necesita confirmare telefonica prealabila.

Comenzile neconfirmate telefonic, nu obliga nici una din parti la cumpararea / vanzarea produselor, respectiv finalizarea comenzii. ...”

- pentru sectiunea tip bazar, insa nu apare nici o mentiune la Termeni si Conditii.
- de asemenea nu exista posibilitatea platii online, ca sa fim in situatia de a fi incasat factura proforma ( cazul eMag de acum cativa ani )

Motivul celor de la OPC este "Dezinformarea cumparatoruiui" chiar in situatia in care noi am demonstrat ca X a citit ( nu avea cum altfel ) si descrierea produsului unde aparea de 2 ori pretul cerut de catre proprietarul motocicletei, respectiv numele si numarul de telefon de contact / acesta fiind diferit de cel al firmei mele.
... de fapt pe ei nu i-a interesat nici o secunda procedura de comanda si faptul ca orice utilizator care doreste sa comande un produs trebuie sa parcurga anumiti pasi obligatorii de inregistrare, inclusiv sa vizualizeze descrierea detaliata a produselor si de abia la final poate plasa o comanda.

Pur si simplu au venit cu acea Factura Proforma prin care X sustine ca am refuzat livrarea produselor ( nici macar nu am fost contactati telefonic de catre personajul respectiv ), sustinand ca pe baza acelei FP am dezinformat consumatorul ( ... care vroia sa cumpere 11 motociclete la 1 RON/buc ).

Pe aceasta se bazeaza intentia lor de a da amanda.

... de asemenea din cate cunosc: Factura Proforma NU este un document fiscal sau contabil, ci doar o informare asupra unei intentii de tranzactionare care poate sau nu sa fie onorata/acceptata de parti.
Daca primiti amenda o contestati, in opinia mea nu poate sta in picioare o sanctiune pentru ca nu ati onorat o comanda facuta evident cu rea-credinta pentru un produs pe care nu il aveati pe stoc.


Dupa plecarea lor, am luat legatura telefonic cu fostul proprietar al motocicletei care mi-a confirmat faptul ca a vandut-o cu cca 2 saptamani inainte de apartitia comenzii lui X dar a uitat sa solicite anularea anuntului.

Cereti-i omului sa va ajute cu ceva in scris in sensul asta, de exemplu un schimb de e-mailuri... dvs. ii scrieti ca datorita anuntului aveti probleme cu ANPC si ii cereti acceptul sa il citati ca martor in cazul in care ajungeti in instanta iar el sa va raspunda asa cum a zis la telefon, ca a uitat sa solicite anularea anuntului.

Poate daca ati avea e-mailurile cand mergeti la ANPC nu s-ar ajunge la amenda, mie imi pare absurd zelul inspectorului.
asta nu este o problema, chiar s-a oferit sa vina sa dea o declaratie daca este cazul.

Alte discuții în legătură

Shoping internet d.flory d.flory Validitate confirmare comanda internet... Am facut astazi o comanda catre un anumit site de comert electronic,am facut comanda ,m-am inregistrat conform ... (vezi toată discuția)
Comanda online - neonorata ionita_add ionita_add Buna seara, In data de 11.11.2015 am efectuat o comanda online la firma importanta de vanzari. Am comandat un smartfone in val de 1300lei. Plata s-a ... (vezi toată discuția)
Pot depune plangere la opc ? viliezwarez viliezwarez Buna ziua ma confrunt cu urmatoarea problema am comandat 2 produse de pe un site de cumparaturi cu adresa etc.Am primit un mail de confirmare,la contul de ... (vezi toată discuția)