avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1123 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... lndemnizatie somaj
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

lndemnizatie somaj

Buna ziua! Tocmai ce am terminat cu bacalaureatul si intentionez sa ma inscriu la facultate. Im doresc deasemenea sa depun si dosar pentru acordarea indemnizatiei de somaj. Este posibil sa primesc somajul, avand in vedere ca la data depunerii dosarului nu sunt nici elev nici student (din moment ce am terminat liceul, iar la facultate inca nu am fost admisa)? Pana cand pot primi indemnizatia de somaj? Ce acte sunt necesare? Multumesc anticipat, o zi buna!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 09:05, 12 Iulie 2015
1. - Aveti ca termen de inregistrare la Agentia de Somaj 60 de zile calendaristice de la data absolvirii.
- Va recomand sa va inscrieti mai din timp.

2. Dupa ce se scurg 60 de zile de la data absolvirii veti primi o indemnizate de somaj de 250 lei lunar timp de 6 luni.

3. Daca veti fi inscrisa intr-o forma de invatamant (scoala postliceala, facultate etc.) va inceta plata indemnizatiei de somaj.

4. Actele necesare pentru inscriere sunt:

a. Actul de identitate, in original si copie;
b. Diploma de bacalaturea, in original si copie sau adeverinta de absolvent eliberata de liceu;
c. Adeverinta medicala din care sa rezulte ca persoana este clinic sanatoasa sau apta de munca ori ca are eventuale restrictii medicale (de la medicul de familie);
d. Actele eliberate de organele financiar teritoriale, din care sa rezulte ca persoana nu realizeaza venituri sau ca realizeaza, din activitati autorizate potrivit legii, venituri mai mici decat valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca in vigoare.
Legea nr.76/2002
art.38