avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 771 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... nr de persoane la intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

nr de persoane la intretinere

Buna ziua !
O firma are un apartament in care sunt birouri. Isi desfasoara aici activitatea 4 persoane.
Cate persoane trebuie trecute la intretinere ? Trebuie trecute toate sau doar 1 persoana.
Cel mai recent răspuns: Dr.Virgil Dan Amza , Evaluator 22:37, 13 Iulie 2015
Conform dispozitii in vigoare in cazul persoanelor juridice care desfasoara activitati in apartamentele din imobilele de locuit in comun,urmeaza sa se incheie conventie intre persoana juridica si asociatia de proprietari
HG nr 1588/2007 ART. 34
Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care locuiesc în condominiu
si nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de masura se
repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati în cladire în luna pentru care se calculeaza lista de plata si reprezinta cheltuielile asociatiei
pentru: apa rece, calda si canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum;
energia electrica utilizata pentru functionarea instalatiilor comune; colectarea deseurilor
menajere, vidanjare
ART. 37
(1) Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care locuiesc în
condominiu si nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de
masura se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc sau desfasoara
activitati în cladire
în luna pentru care se calculeaza lista de plata si reprezinta cheltuielile
asociatiei pentru: apa si canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere si a
hranei; energia electrica utilizata pentru functionarea instalatiilor comune; colectarea
deseurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileste
printr-o conventie aprobata de comitetul executiv al asociatiei de proprietari.
(2) Conventia prevazuta are durata nedeterminata, fiind valabila pe toata perioada
activitatii desfasurate de detinatorii prevazuti la alin. (1), si se actualizeaza periodic, în
functie de elementele noi care intervin, în functie de numarul persoanelor care desfasoara
zilnic activitati în spatiul sau apartamentul respectiv, de numarul mediu zilnic de clienti si
de obiectul de activitate. Numarul acestora se stabileste de detinatorul spatiului si se
certifica de comitetul executiv al asociatiei de proprietari. Acest numar se utilizeaza pentru
calculul cheltuielilor pe persoana aferente spatiului respectiv.
(3) Conventia precizeaza contributia proprietarului la cheltuielile asociatiei de
proprietari, cu privire la consumurile care nu pot fi înregistrate distinct pe fiecare
proprietate în cauza si care sunt determinate de activitatea desfasurata.
(4) Conventia completeaza obligatiile proprietarului fata de cheltuielile din cadrul
asociatiei de proprietari mentionate la art. 47 din Legea nr. 230/2007 lit. b) - f).
(5) În situatia în care, la notificarea scrisa din partea asociatiei de proprietari,
proprietarii spatiilor cu alta destinatie decât aceea de locuinta din condominiu refuza
încheierea conventiei, sunt aplicabile criteriile stabilite si adoptate în acest sens de catre
comitetul executiv al asociatiei de proprietari prin decizie scrisa si în baza constatarilor
vizuale cu privire la activitatea desfasurata din punct de vedere al numarului de persoane
angajate si al numarului de clienti.
(6) În situatia în care, la notificarea scrisa a proprietarului, conducerea asociatiei de
proprietari refuza încheierea conventiei, este aplicabil criteriul prevazut la art. 47 lit. a) sau
b) din Legea nr. 230/2007, dupa caz, cu obligatia proprietarului de a declara, în scris,
numarul persoanelor angajate sau care desfasoara activitati în spatiul sau.
Mona_2014 a scris:
O firma are un apartament in care sunt birouri. Isi desfasoara aici activitatea 4 persoane.
Cate persoane trebuie trecute la intretinere ?

Raspuns: cel putin patru persoane.
Daca nu are clienti, oameni care sa vina des la aceste birouri in afara celor patru, raman la intretinere doar patru.
Daca lucreaza cu clienti sigur ca puteti incheia o conventie prin care sa treceti la intretinere inca 1-2-7 persoane.
De exemplu, avem un cabinet de avocatura unde isi desfasoara activitatea 3 avocati si-am cazut la intelegere sa fie trecute 5 persoane la intretinere pentru ca zilnic vin clienti la cabinet (3-10/zi).
Avem un cabinet de executor judecatoresc unde muncesc 5 persoane si-am stabilit de comun acord sa trecem la intretinere 8 persoane.


Numarul de persoane se face pe baza de declaratie pe propria raspundere.
In cazul firmelor, se negociaza functie de activitate, trafic, bunavointa.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cum stabilim numarul de pers pentru un apartament unde isi desfasoara activitatea o firma? AlexaRotaru AlexaRotaru Buna seara, As vrea sa stiu cum se procedeaza in cazut in care avem o asociatie unde locuiesc persoane fizice dar avem si doua apartamente unde isi desfasoara ... (vezi toată discuția)
Infiintare punct de lucru in apartament de bloc klass_pc klass_pc Buna ziua, Vreau sa stiu si eu in ce conditii o societate comerciala isi poate deschide un punct de lucru intr-un ap. de bloc. La mine in bloc sunt vreo ... (vezi toată discuția)
Inchiriere apartament Narcis Alexandru Narcis Alexandru Detin 2 apartamente la parterul unui bloc pe care vreau sa le inchiriez la diverse societati (contabilitate, servicii, avocati, etc). Intrebarea mea este daca ... (vezi toată discuția)