avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 914 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Infiintare punct de lucru in apartament de bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Infiintare punct de lucru in apartament de bloc

Buna ziua,

Vreau sa stiu si eu in ce conditii o societate comerciala isi poate deschide un punct de lucru intr-un ap. de bloc.

La mine in bloc sunt vreo 6 apartamente in care isi desfasoara activitatea diverse societati comerciale. Intr-unul din ele sunt 3 societati comerciale care isi desfasoara activitatea, iar la nr. de persoane la intretinere sunt trecute doar 2 persoane. E o nesimtire fara margini! Vreau sa stiu ce conditii trebuie indeplinite de o societate care vrea sa functioneze intr-un ap. de bloc ca sa stiu daca isi desfasoara activitatea legal.

Citisem undeva ca o societate trebuie sa comunice in scris asociatiei de proprietari nr. de persoane care isi desfasoara activitatea acolo. Daca asa este imi puteti spune in ce lege e prevazut acest aspect?

Multumesc anticipat tuturor.
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 22:25, 22 Ianuarie 2010
Aveti toata documentaia legata de acest aspect la inceputul acestui topic.
Puteti studia L230/2007+HG1588/2007(normele) pentru a va lamuri dar nu se prevede nicaieri cele mentionate de dvs..
Succes! :)
Din punct de vedere al asociatiei de proprietari, o firma oarecare isi poate deschide un punct de lucru in apartament daca a obtinut avizul comitetului executiv si acordul vecinilor direct afectati (jos-sus-palier). De obicei deschiderea acestor puncte de lucru se iau in evidenta la Registrul Comertului unde se cere avizul asociatiei si semnaturile vecinilor.
.........................
Cat priveste numarul de persoane cu care se prevad in listele de intretinere aceasta se negociaza tot cu comitetul asociatiei.
In principiu se are in vedere numarul angajatilor la care se mai adauga persoane in functie de traficul de clienti.
Ultima modificare: Vineri, 22 Ianuarie 2010
elga50, moderator
klass_pc a scris:

Citisem undeva ca o societate trebuie sa comunice in scris asociatiei de proprietari nr. de persoane care isi desfasoara activitatea acolo. Daca asa este imi puteti spune in ce lege e prevazut acest aspect?

Gasiti raspunsul in normele de aplicare a legii:
Art. 37. -
(1) Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere şi a hranei; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileşte printr-o convenţie aprobată de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari.
(2) Convenţia prevăzută are durată nedeterminată, fiind valabilă pe toată perioada activităţii desfăşurate de deţinătorii prevăzuţi la alin. (1), şi se actualizează periodic, în funcţie de elementele noi care intervin, în funcţie de numărul persoanelor care desfăşoară zilnic activităţi în spaţiul sau apartamentul respectiv, de numărul mediu zilnic de clienţi şi de obiectul de activitate. Numărul acestora se stabileşte de deţinătorul spaţiului şi se certifică de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari. Acest număr se utilizează pentru calculul cheltuielilor pe persoană aferente spaţiului respectiv.
(5) În situaţia în care, la notificarea scrisă din partea asociaţiei de proprietari, proprietarii spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă din condominiu refuză încheierea convenţiei, sunt aplicabile criteriile stabilite şi adoptate în acest sens de către comitetul executiv al asociaţiei de proprietari prin decizie scrisă şi în baza constatărilor vizuale cu privire la activitatea desfăşurată din punct de vedere al numărului de persoane angajate şi al numărului de clienţi.
(6) În situaţia în care, la notificarea scrisă a proprietarului, conducerea asociaţiei de proprietari refuză încheierea convenţiei, este aplicabil criteriul prevăzut la art. 47 lit. a) sau b) din Legea nr. 230/2007, după caz, cu obligaţia proprietarului de a declara, în scris, numărul persoanelor angajate sau care desfăşoară activităţi în spaţiul său.

De exemplu, la un cabinet unde sunt 4 angajati noi am incheiat conventia cu 7 persoane lunar. La altul cu 2 angajati s-a stabilit un numar de 3 persoane la intretinere.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract de chirie incheiat intre proprietar p.f.si beneficiar pers juridica deliacodre deliacodre Buna ziua , daca o persoana fizica proprietara a unui apartament incheie un contract de chirie cu o societate a caruie administrator / asociat este pers fizica ... (vezi toată discuția)
Societati comerciale in blocuri de proprietari laurentiuo laurentiuo am cumparat un apartament intr-un bloc construit recent. in momentul cand l-am cumparat nu exista formata asociatia de proprietari. acest apartament l-am ... (vezi toată discuția)
Lnfiintare punct de lucru marianasandu2000 marianasandu2000 o societate comerciala \\"X\\" are in comodat un apartament pe care urmeaza sa-l renoveze si sa-l inchirieze catre o alta persoana juridica \\"Y\\". In ... (vezi toată discuția)