avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 701 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cum stabilim numarul de pers pentru un apartament unde ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cum stabilim numarul de pers pentru un apartament unde isi desfasoara activitatea o firma?

Buna seara,
As vrea sa stiu cum se procedeaza in cazut in care avem o asociatie unde locuiesc persoane fizice dar avem si doua apartamente unde isi desfasoara activitatea 2 firme.Fiecare firma are intre 10-15 angajati.Trecem la taxe toti angajatii sau putem accepta ca firmele sa declare un numar mai mic de angajati?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 20:06, 8 Mai 2016
se negociaza pe baza unor evaluari ale ambelor parti.
Pentru a indeparta suspiciuni sau interpretari,respectati si aplicati dispozitia in vigoare
HG nr 1588/2007 Art. 37. - (1) Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere şi a hranei; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileşte printr-o convenţie aprobată de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari.
(2) Convenţia prevăzută are durată nedeterminată, fiind valabilă pe toată perioada activităţii desfăşurate de deţinătorii prevăzuţi la alin. (1), şi se actualizează periodic, în funcţie de elementele noi care intervin, în funcţie de numărul persoanelor care desfăşoară zilnic activităţi în spaţiul sau apartamentul respectiv, de numărul mediu zilnic de clienţi şi de obiectul de activitate. Numărul acestora se stabileşte de deţinătorul spaţiului şi se certifică de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari. Acest număr se utilizează pentru calculul cheltuielilor pe persoană aferente spaţiului respectiv.
(3) Convenţia precizează contribuţia proprietarului la cheltuielile asociaţiei de proprietari, cu privire la consumurile care nu pot fi înregistrate distinct pe fiecare proprietate în cauză şi care sunt determinate de activitatea desfăşurată.
(4) Convenţia completează obligaţiile proprietarului faţă de cheltuielile din cadrul asociaţiei de proprietari menţionate la art. 47 din Legea nr. 230/2007 lit. b)-f).
(5) In situaţia în care, la notificarea scrisă din partea asociaţiei de proprietari, proprietarii spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă din condominiu refuză încheierea convenţiei, sunt aplicabile criteriile stabilite şi adoptate în acest sens de către comitetul executiv al asociaţiei de proprietari prin decizie scrisă şi în baza constatărilor vizuale cu privire la activitatea desfăşurată din punct de vedere al numărului de persoane angajate şi al numărului de clienţi.
(6) In situaţia în care, la notificarea scrisă a proprietarului, conducerea asociaţiei de proprietari refuză încheierea convenţiei, este aplicabil criteriul prevăzut la art. 47 lit. a) sau b) din Legea nr. 230/2007, după caz,cu obligaţia proprietarului de a declara, în scris, numărul persoanelor angajate sau care desfăşoară activităţi în spaţiul său.
Ultima modificare: Miercuri, 4 Mai 2016
ynocentta, utilizator
AlexaRotaru a scris:
..avem si doua apartamente unde isi desfasoara activitatea 2 firme.

Daca in apartamente isi desfasoara activitatea persoane juridice (firme), acestea pot sa o faca numai cu acordul asociatiei de proprietari (vecinii direct afectati si comitetul executiv al asociatiti), asa cum prevede legea 230/2007. Cu ocazia acordului stabiliti si conditiile.
Fiecare firma are intre 10-15 angajati.

Cam multi angajati intr-un apartament, dar asta e situatia prezentata de dumneavoastra si o luam asa. Ce activitate se desfasoara? Apartamentele au intrarea separata in cacsa scarii? Raspunsul la aceste intrebari determina costuri mai mari sau mai mici la intretinere.
Trecem la taxe toti angajatii sau putem accepta ca firmele sa declare un numar mai mic de angajati?

Nu treceti "la taxe" nimic. Asociatia de proprietari nu aplica si nu incaseaza taxe.
Asa cum vedeti mai sus HG 1588/2007 lamureste asemenea situatii. Pentru fiecare apartament, indiferent de cine este locuit ori cine-si desfasoara activitatea acolo, asociatia repartizeaza cheltuieli pe aceleasi criterii ca pentru toate celelalte apartamente din bloc. Cat priveste numarul de persoane, pe lista de plata apar atatea persoane cat ati stabilit sau o sa stabiliti cu fiecare apartament. Aici trebuie sa aveti in vedere sublinierile din legislatie si sa stabiliti un numar de persoane care sa fie egal cu numarul angajatilor plus un numar de persoane daca activitatea se desfasoara cu accesul clientilor in acele apartamente.
Daca stiti, daca au declarat cate 10 anjajati, la intretinere apar minim 10 dar adaugati de la caz la caz si clientii intr-n numar ce-l stabiliti cu aceste firme de comun acord.
dar intru-un apartament de bloc in care isi desfasoara activitatea un cabinet stomatologic este posibil sa fie trecute la intretinere doar medicul si asistenta, si timp de 2-3 ani sa apara pe lista de cheltuieli in fiecare luna 1 mc de apa calda si 1 mc de apa rece? Apartament care este trecut ca si contorizat?
anissia a scris:
.. este posibil..?

Da, este posibil orice. Care este situatia la dumneavoastra? A fost posibil sau nu?
Acel cabinet are intrare separata sau accesul clientilor se face prin casa scarii?
Are sau nu are contorizare separata la apa, gaz, caldura...?


Alte discuții în legătură

Repartizare cheltuieli dritaS dritaS buna seara . am preluat de la 1 mart. o asoc cu un cabinet stomatologic care ocupa doua apartamente si un alt spatiu comercial(carmangerie ) un ... (vezi toată discuția)
Consum apa anissia anissia Buna ziua, am cateva probleme sau dileme pe care as vrea sa le solutionez. La o scara de bloc cu 13 apartamente 3 apartamente sunt contorizate la apa, 2 ... (vezi toată discuția)
Spatiile comerciale de la parterul blocurilor caragiu caragiu Doresc sa aflu la ce cheltuieli din cadrul asociatiei de proprietari sunt obligati sa participe detinatorii de spatii comerciale de la parterul ... (vezi toată discuția)