avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 784 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... acte somaj
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

acte somaj

este normal / legal ca , in cazul incheierii CIM cf art 63 , actele necesare inscrierii pentru obtinerea ajutorului de somaj sa fie puse la dispozitia mea de firma abia dupa 25 de zile de la emiterea dispozitiei de inchidere a CIM ?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:24, 15 Iulie 2015
Cand ati facut solicitarea de eliberarea a documentelor si cand ati primit acele documente?
documentele respective nu le-am primit , de principiu stiu ca ar fi trebuit eliberate - fara cerere - imediat dupa emiterea deciziei de inchidere a CIM . aceste documente sunt obligatorii spre a fi prezentate in vederea inscrierii la ALOFM in vederea obtinerii ajutorului de somaj .
Potrivit art.8 alin.(3) lit.b din H.G. nr.500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificata si completata, “la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia copii ale documentelor existente in dosarul personal, precum si copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul de evidenta si din dosarul de personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii”.
In sensul art.34 alin.5 din Legea nr.53/2003 – Codul Muncii , republicata, modificata si completata, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.
apreciez raspunsul Dvs , ptr care va si multumesc , dar pe mine ma intereseaza strict procedura si precizarile legale strict in cazul incheierii CIM !
Procedura este aceeasi pentru orice situatie in care un slariat solicita o copie din dosarul de personal sau o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.

Nu exista reglementari speciale numai pentru situatia incetarii c.i.m.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Demisie mmus mmus Buna ziua, In cazul demisiei, ce documente trebuie angajatorul sa-i inmaneze fostului salariat: adeverinta de vechime, copie dupa Revisal etc.??? Multumesc ... (vezi toată discuția)
Eliberare acte la incetarea cim anymaryh anymaryh Buna ziua! Va rog sa-mi spuneti, de la data incetarii CIM (exemplu 27.09.2012), care este termenul legal de inmanare a deciziei de incetare a activitatii, ... (vezi toată discuția)
Adeverinta vechime ciubotarudan ciubotarudan La incetarea unui CIM pe perioada determinata , angajatorul este obligat sa emita o adeverinta din care sa reiasa vechimea in munca pentru perioda contactului ... (vezi toată discuția)