Incepand cu 1 iunie 2015, am inchiriat un apartament de la o societate comerciala (firma care a construit blocul). Pana in prezent, nu si-au inregistrat contractul de inchirere la Fisc, motivand ca o societate comerciala nu este obligata sa faca acest lucru, fiind suficient sa opereze in contabilitate, contractul si facturile+chitantele emise catre mine.
Pot sa le solicit eu inregistrarea contractului la Fisc, sau nu este cazul? Sunt sau nu sunt obligati de lege sa inregistreze contractul de inchiriere la Admin. Financiara?
Multumesc anticipat de raspuns.
Firma de la care ati inchiriat isi tine contabilitatea, are venituri din mai multe surse si diverse cheltuieli ca orice firma. Venitul din inchirierea apartamentului se cumuleaza cu celelalte venituri. Din acestea se scad cheltuielile si rezulta profitul brut. Din acest profit brut, firma calcueaza si plateste impozitul pe profit.
Asadar firma poate avea zeci de contracte de inchiriere, de prestari servicii... toate inregistrandu-se in contabilittaea proprie iar raportarea la finante se face pentru intreaga activitate a firmei prin declaratii lunare, trimestriale, bilantul anual, raportari financiare semestriale...
Dumneavoastra, chiriasul, aveti contractul de inchiriere cu drepturile si obligatiile partilor, clauze... si de fiecare data cand platiti chiria primiti factura si chitanta ori bon fiscal, dupa caz.
Inregistrare chirie
ioasaf
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: o persoana juridica inchiriaza de la o persoana fizica un apartament pentru cu destinatie locuinta de ... (vezi toată discuția)