Am urmatoarea problema cu Asociatia de proprietari : in anul 2005 a fost stabilit un fond de raparatii in valoare de 410 ron,am platit din acesta,in rate, suma de 160 ron,ramanand cu restul de 250 ron.Ultima plata a fost efectuata in 2006 si de atunci nu am mai platit(de altfel ca si alti proprietari de pe scara).Am ramas la intretinere cu suma de 250 ron,afisata lunar pe listele de plata la rubrica fond de raparatii,nu la restante.In luna iulie 2015 am primit o adresa de la asociatia de proprietari in care sunt instiintat ca am de platit pentru fondul de reparatii suma de 250 ron,plus o penalizare de 0,2% pe zi.Am platit zilele trecute suma de 250 ron(pt. ca atat era afisat in listele de intretinere,fara nicio penalizare),suma care asi fost retinuta de Asociatie si mi s-s spus ca mai am o penalizare de ca.1000 ron.Este legal?
De ce timp de 9 ani nu am fost instiintat/anuntat printr-o scrisoare ca trebuie sa platesc aceasta suma si de ce trebuie sa platesc cu penalizari,atata timp cat pe listele de intretinere eu nu apar decat cu suma de 250 ron,netrecuta la
restante ?
Aici e doar punctul dumneavostra de vedere. Nu cunoastem punctul de vedere al celeilalte parti.
Asadar, greseli de ambele parti: dumneavostra ca ati avut o atitudine de refuz de plata iar ceilalti ca nu au fost mai transparenti.
Concluzia: comunicati !
Penalizarea pentru restanta la fondul de reparatii nu poate depasi suma penalizata, adica 250 lei.
Intrebati la administratie daca vi s-au calculat penalizari, unde au fost afisate. Bineinteles ca nu trebuie sa platiti decat ceea ce este afisat.
Poate ca suma solicitata acum reprezinta "restante reparatii" si nu penalizari. Este corect sa se calculeze penalizari pentru orice suma restanta inclusiv pentru fonduri neachitate dar, asa cum s-a spus mai sus, penalizarile nu pot depasi baza de calcul (fondul stabilit).
Dar e greu de crezut ca in 9 ani asociatia dumneavoastra a avut nevoie doar de 410 lei pentru reparatii sau ca si-ar fi acoperit cheltuielile de reparatii doar cu cei 160 lei achitati.
In asociatia noastra, an de an pentru un apartament mediu se cheltuiesc 150-250 lei la reparatii adica in ultimii 9 ani poate 1500-2000 lei/apartament mediu.
Listele de Întreţinere sunt oglinda contabilităţii într-o Asociaţie !
Dacă nu e trecută acolo vreo sumă, nu plătiţi. Indiferent dacă inventează ceva Administratorul, vreun document sau vreo factură cine ştie de unde.
Listele de Întreţinere trebuie să fie făcute în 2 exemplare identice şi semnate de Preşedinte, Administrator şi de Cenzor, care răspund pentru sumele cerute în plus.
Doar n-or avea alte Liste de Întreţinere, ceea ce e ilegal !
Aplicarea penalizarilor
annik
Buna ziua,sunt propietara in constanta si am o problema legata de penalitatile la intretinere.Am un sold de plata de 6 mil si penalitatile sunt de cca 7 mil ... (vezi toată discuția)