1. Daca pe lista cu consumul de apa pe luna iunie, depus in casuta postala a asociatiei de locatari, am trecut si numarul de persoane din apartament (care se schimbase - plecase o persoana), este normal sa se ia in calcul cele precizate de mine?
2. Este legal a se mai retine fond de reparatii daca lunar pe listele de plata la intretinere se includ si costuri pentru reparatii in costul intretinerilor?
3. In conditiile vanzarii apartamentului, din fondul de rulment se retine intai intretinerea neplatita sau fondul de reparatii?
4. Pentru perioada in care casierul este in concediu de odihna, de aprox o luna, afisata la vizierul asociatiei, se pot percepe/ calcula penalizari de neplata la timp a intretinerii (avand in vedere ca nu mai este casierul caruia sa-i platesc)?
Va multumesc.
1. Eu as lua in seama o asemenea precizare, dar alti administratori pretind a avea cereri scrise si aprobate de presedintele asociatiei.
2. Da, este legal. Pe lista, probabil, se pun cheltuieli pentru reparatii de mica intindere, reparatii curente, cum s-ar zice, iar fondul de reparatii este menit pentru lucrari mai importante si care inseamna sume mult mai mari pe care asociatia trebuie sa le achite rapid, deci trebuie sa dispuna de aceste fonduri.
3. Din fondul de rulment se retine toata suma pe care n-ati achitat-o in termen, dar nu cred ca administratorul va va da adeverinta necesara la notar pentru intocmirea actelor de vanzare, daca aveti datorii la fondul de reparatii.
Din fondul de rulment se scade deobicei cota intretinerii pentru luna scursa de la data contractului pana cand pleaca din apartament proprietarul.
4. E o intrebare buna.
Cota s-ar putea plati si in banca, daca aveti contul bancar al asociatiei, dar ar fi corect ca presedintele asociatiei sa suspende calculul penalizarii pentru luna in care nu se fac incasari, desi mi-e greu sa cred ca pe perioada concediului de odihna al administratorului asociatia este in relach.