avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 786 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Service, garantie produs
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Service, garantie produs

Buna ziua am achizitionat un robot de bucatarie Gorenje ,care a avut de la inceput probleme la vasul care storcea fructele, mai exact la partea care invarte storcatorul
a doua zi am mers cu el la service-ul autorizat ,caci cei din magazin ca altfel nu se poate.
Cei de la service au spus ca nu face partea garantiei bolul ,dar ca il schimba ei prin amabilitate, zis si facut dar au trecut trei saptamani si tot spun ca nu a sosit piesa camandata de ei.
Ce este de facut?#-o#-o#-o
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 14:00, 14 August 2015
Aveti 2 variante,fie asteptati sa se concretizeze amabilitatea service-ului fie sesizati oficial autoritatea nationala pentru protectia consumatorului
Ar trebui sa sesizati oficial inclusiv comerciantul produsului care sa comunice producatorului disfunctionalitatea componentei
Nu prea inteleg din descriere cum e storcatorul dvs. dar daca e vorba de un defect al mecanismului
partea care invarte storcatorul

nu e vorba de nicio bunavointa, sunt obligati sa va schimbe piesa aceea cu una noua.
3 saptamani e mult; insistati la service sa va dea in maxim o saptamana produsul adus la conformitate sau negatie de reparare, altfel ii reclamati la ANPC.

Reveniti dupa ce aveti un raspuns de la service, e prea mult sa va scriem de-acum ce e de facut daca nu rezolvati nimic cu ei. Poate n-o fi cazul.

ynocentta, reclamatiile la ANPC trebuie obligatoriu insotite de dovada incercarii de rezolvare amiabila cu comerciantul, deci nu trebuie sfatuiti userii sa sara direct cu reclamatia ca raspunsul de la ANPC pentru ca raspunsul va fi sa ia intai legatura cu magazinul (sau prestatorul de servicii, dupa caz).
Ultima modificare: Vineri, 14 August 2015
Ares-3, moderator
@Ares3
Probabil este vorba despre bol care detine sistemul de cutite pe fundul vasului care se angreneaza in suport
Atat timp cat cumparatorul face dovada ca a depus produsul achizitionat la service,este evident ca nu a reusit amiabil sa solutioneze cu comerciantul
Este practica de notorietate in care comerciantul nu intelege sa inlocuiasca produs ,sau sa restituie c/v acestuia si trimite cumparatorul direct la service
Privitor la termenul de reparatie in service aici service-urile invoca perioade lungi de saptamani/luni pana li se pun la dispozitie componentele necesare reparatiei produselor nou achizitionate
Ultima modificare: Vineri, 14 August 2015
ynocentta, utilizator
Si care ar fi dovada de incercare de rezolvare amiabila cu service-ul ,in afara de hartia cum ca a fost lasat in service, mai exista si alta?

Este practica de notorietate in care comerciantul nu intelege sa inlocuiasca produs ,sau sa restituie c/v acestuia si trimite cumparatorul direct la service

Comerciantul procedeaza corect, asa se face ca doar nu-l repara vanzatorii. Intai se trimite produsul in service, nu stiu ce vi se pare anormal. Inlocuirea sau restituirea pretului se fac doar daca service-ul da negatie de reparare (o hartie in care scrie ca nu se poate repara). Asa se interpreteaza art 11 din Legea 449/2003, republicata:

Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.


Mai ziceti ''Probabil este vorba despre bol care detine sistemul de cutite pe fundul vasului care se angreneaza in suport''... asa o fi, dar asta inseamna ca e blender sau ceva de genul asta, nu storcator. De-aia n-am inteles insa asta chiar n-are importanta.

@maresaldeflotan
Daca nu vi se da produsul in termen rezonabil dvs. reclamati comerciantul, nu service-ul. Obligatia de a va asigura timp garantie timp de 2 ani e celui care v-a vandut produsul.
Intai faceti ce v-am zis - intrebati-i in ce stadiu e reparatia / comanda lor si reveniti, o sa va sfatuim in functie de raspuns.
Ultima modificare: Vineri, 14 August 2015
Ares-3, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Telefon in garantie - schimbat piesa defecta cu piesa veche xciprian xciprian Buna ziua, In urma cu 3 saptamani am predat in magazinul unui operator de telefonie mobila telefonul meu defect, dar in garantie, spre a fi trimis in ... (vezi toată discuția)
Produs nereparat sau inlocuit in termen de 15 zile Mariusmrs89 Mariusmrs89 Buna ziua , ce este de facut in situatia in care un comerciant nu imi repara sau inlocuie produsul defect in termen de 15 zile calendaristice cum scrie in ... (vezi toată discuția)
Produs in garantie - termen legal 15 zile LongJohn LongJohn Buna ziua, Recent, am achiztionat un produs de la un magazin online. Dupa o luna, a inceput sa nu mai functioneze corect, astfel ca, l-am trimis in garantie. ... (vezi toată discuția)