avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 445 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produs nereparat sau inlocuit in termen de 15 zile
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produs nereparat sau inlocuit in termen de 15 zile

Buna ziua , ce este de facut in situatia in care un comerciant nu imi repara sau inlocuie produsul defect in termen de 15 zile calendaristice cum scrie in certificatul de garantie , mai exact am predat produsul defect la centru de unde l-am achizitionat , acesta fiind in garantie , pe data de 15 /11/2015 si ieri pe data de 02/12/2015 sun la acel magazin sa intreb ce sa intamplat cu produsul meu , si baiatul careia i-am predat produsul imi zice ca la trimis la service dupa black friday ca au fost aglomerati etc , eu am stat sa astept 18 zile pentru acel produs care beneficiam de el ! sun la ANPC , si respectivul care imi raspunde la telefon dupa ce ma intreaba despre ce comerciant este vorba , in final imi zice ca asta este ca nu am ce sa fac , ca legea este interpretabila si ca cei de la service pot sa trimita produsul reparat in mai putin de 15 zile dar la mine sa ajunga mai tarziu din x motive , ma bufnea rasul cand auzeam asa ceva ... daca inspectorii anpc iti spun asa ceva dar reprezentantii magazinului . As dori sa stiu daca eu pot refuza produsul reparat si sa cer inlocuirea cu unul nou sau restituirea banilor ? nu este vorba despre un produs scump dar, benefiaciam de acel produs si chiar aveam nevoie de el
Ultima modificare: Joi, 3 Decembrie 2015
Mariusmrs89, utilizator
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 11:24, 3 Decembrie 2015
Legea nu e interpretabila, scrie 15 zile deci sunt zile calendaristice nu lucratoare.
Nu, nu puteti refuza produsul daca il primiti reparat. Doar daca service-ul face o nota de constatare / negatie de reparare in care scrie ca defectul nu poate fi remediat ati putea cere inlocuirea cu unul nou, cu altul mai scump + diferenta de pret sau daca nu e posibili nici una nici alta, restituirea pretului.

Nu mai faceti reclamatii verbale, scrieti-le ca atunci nu mai pot ameti oamenii la telefon.
Intr-adevar daca data expedierii e in termenul de 15 zile, 2-3 zile de intarziere nu sunt sanctionabile. Oricum pentru o perioada mica de depasire a termenului nu cred ca se arunca ANPC-ul cu amenzi pe ei, probabil ii atentioneaza sau cel mult ii avertizeaza.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Legea 449/2003 IulianManolache IulianManolache Buna ziua! Am contactat telefonic în data de 14 august reprezentatii magazinului Altex, de la care am achizitionat anul trecut un laptop, in vederea ... (vezi toată discuția)
Telefon in garantie - schimbat piesa defecta cu piesa veche xciprian xciprian Buna ziua, In urma cu 3 saptamani am predat in magazinul unui operator de telefonie mobila telefonul meu defect, dar in garantie, spre a fi trimis in ... (vezi toată discuția)
Termen legal: garantie/inapoiere produs (15 zile?) tiberiur tiberiur Se da urmatorul paragraf din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 174/2008: \\\\"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei ... (vezi toată discuția)