Buna ziua , ce este de facut in situatia in care un comerciant nu imi repara sau inlocuie produsul defect in termen de 15 zile calendaristice cum scrie in certificatul de garantie , mai exact am predat produsul defect la centru de unde l-am achizitionat , acesta fiind in garantie , pe data de 15 /11/2015 si ieri pe data de 02/12/2015 sun la acel magazin sa intreb ce sa intamplat cu produsul meu , si baiatul careia i-am predat produsul imi zice ca la trimis la service dupa black friday ca au fost aglomerati etc , eu am stat sa astept 18 zile pentru acel produs care beneficiam de el ! sun la ANPC , si respectivul care imi raspunde la telefon dupa ce ma intreaba despre ce comerciant este vorba , in final imi zice ca asta este ca nu am ce sa fac , ca legea este interpretabila si ca cei de la service pot sa trimita produsul reparat in mai putin de 15 zile dar la mine sa ajunga mai tarziu din x motive , ma bufnea rasul cand auzeam asa ceva ... daca inspectorii anpc iti spun asa ceva dar reprezentantii magazinului . As dori sa stiu daca eu pot refuza produsul reparat si sa cer inlocuirea cu unul nou sau restituirea banilor ? nu este vorba despre un produs scump dar, benefiaciam de acel produs si chiar aveam nevoie de el
Legea nu e interpretabila, scrie 15 zile deci sunt zile calendaristice nu lucratoare.
Nu, nu puteti refuza produsul daca il primiti reparat. Doar daca service-ul face o nota de constatare / negatie de reparare in care scrie ca defectul nu poate fi remediat ati putea cere inlocuirea cu unul nou, cu altul mai scump + diferenta de pret sau daca nu e posibili nici una nici alta, restituirea pretului.
Nu mai faceti reclamatii verbale, scrieti-le ca atunci nu mai pot ameti oamenii la telefon.
Intr-adevar daca data expedierii e in termenul de 15 zile, 2-3 zile de intarziere nu sunt sanctionabile. Oricum pentru o perioada mica de depasire a termenului nu cred ca se arunca ANPC-ul cu amenzi pe ei, probabil ii atentioneaza sau cel mult ii avertizeaza.