avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 963 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... salariu + pensie de urmas
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

salariu + pensie de urmas

Buna ziua.

Sunt studenta si acum 4 luni am fost angajata la o firma. In tot acest timp mi s-a zis ca am carte de munca insa am constatat ca am fost mintita. Nu am niciun contract de munca, ba mai mult n-am semnat nimic altceva decat fluturasii de salariu ( niste foitze scoase la imprimanta pe care scria suma, numele meu si stampila firmei ). Am primit un salariu de 6 mil in prima luna apoi in celelalte 3 luni de 7 mil, desi postul pe care il ocupam cerea studii superioare ( pe care le am ).

In paralel cu asta am incasat si pensia de urmas dupa tatal meu, de 3 mil pe luna.

Acum as vrea sa sesizez ITM pentru faptul ca angajatorul m-a platit necorespunzator ( 6 mil in loc de 12 mil ) si ca nu mi-a facut carte de munca.

Este insa o problema, ca in timp ce luam salariul de la firma respectiva, incasam si pensia de urmas ?

Ce pot face in aceste conditii ? Pot sesiza ITM ?
Cel mai recent răspuns: andr44u , utilizator 21:50, 11 Iulie 2009
~ Conținut șters la cerere ~
din cate stiu , pensia de urmas o puteti obtine pana la varsta de 16 ani, sau daca va continuati studiile pana la varsta de maxim 26 ani.
sa nu confundam ajutorul de deces cu pensia de urmas!
~ Conținut șters la cerere ~
In calitate de beneficiar al pensiei de urmas, potrivit Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, art.92, plata pensiei se suspenda incepand cu luna urmatoare celei in care beneficiarul unei pensii de urmas realizeaza dintr-o activitate profesionala venituri brute lunare mai mari de o patrime din salariul mediu brut pe economie, stabilit conform art. 5 alin. (3).
Analizati bine situatia, chair daca nu aveti incheiat un CIM..;)

Alte discuții în legătură