avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 974 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... salariu + pensie de urmas
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

salariu + pensie de urmas

Buna ziua.

Sunt studenta si acum 4 luni am fost angajata la o firma. In tot acest timp mi s-a zis ca am carte de munca insa am constatat ca am fost mintita. Nu am niciun contract de munca, ba mai mult n-am semnat nimic altceva decat fluturasii de salariu ( niste foitze scoase la imprimanta pe care scria suma, numele meu si stampila firmei ). Am primit un salariu de 6 mil in prima luna apoi in celelalte 3 luni de 7 mil, desi postul pe care il ocupam cerea studii superioare ( pe care le am ).

In paralel cu asta am incasat si pensia de urmas dupa tatal meu, de 3 mil pe luna.

Acum as vrea sa sesizez ITM pentru faptul ca angajatorul m-a platit necorespunzator ( 6 mil in loc de 12 mil ) si ca nu mi-a facut carte de munca.

Este insa o problema, ca in timp ce luam salariul de la firma respectiva, incasam si pensia de urmas ?

Ce pot face in aceste conditii ? Pot sesiza ITM ?
Cel mai recent răspuns: andr44u , utilizator 21:50, 11 Iulie 2009
Tocmai de aceea intreb. Sa fac sesizare la ITM sau sa nu fac ? Dovezi am foarte multe, atat inscrisuri cat si martori. Ideea e ca la angajare mi s-a spus ca pot ridica si pensia intrucat exista nu stiu ce lege ce-mi permite sa fac cumul. Insa acum, vazand ca m-au mintit cu toate, nu stiu ce sa mai cred, motiv pentru care am ales sa scriu aici.
M-au pacalit si la salariu...

In concluzie, ce as putea face ?
andr44u a scris:

Tocmai de aceea intreb. Sa fac sesizare la ITM sau sa nu fac ? Dovezi am foarte multe, atat inscrisuri cat si martori. Ideea e ca la angajare mi s-a spus ca pot ridica si pensia intrucat exista nu stiu ce lege ce-mi permite sa fac cumul. Insa acum, vazand ca m-au mintit cu toate, nu stiu ce sa mai cred, motiv pentru care am ales sa scriu aici.
M-au pacalit si la salariu...
In concluzie, ce as putea face ?

Nu exista nicio prevedere legala care sa va permita sa cumulati pensia de urmas cu venituri mai mari de o patrime din salariul mediu brut pe economie.

Ati lucrat fara CIM si ati incasat de la BASS drepturi banesti care nu vi se cuveneau. In ambele situatii ati incalcat prevederi legale in vigoare.

Intrucat nu va puteti prevala de necunoasterea legii, solutia pe care v-o propun este sa sesizati atat ITM-ul cat si Casa de Pensii, care va emite decizie de recuperare a sumelor pe care le-ati incasat necuvenit.

Consilier juridic,
Gabriela Pintea
Ok. Primesc vreo amenda pentru acest lucru ? Sau doar voi returna banii incasati ? Incerc sa fiu in tema pentru ca nu doresc sa chem ITM-ul apoi sa regret.

Legat de salariu. Ei au postat un anunt, eu am aplicat si-am fost angajata. Am pastrat copie dupa anunt in care se specifica clar numele postului ( care necesita salarizare pt studii superioare ). Daca ei vin si spun ca de fapt au gresit titlul si postul era altul cu salarizare de necalificat ? Incerc sa am toate datele clare, de aceea intreb.
Ultima modificare: Sâmbătă, 11 Iulie 2009
andr44u, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reclamație itm Bilbiie Bilbiie Buna ziua, a si avea o intrebare către dumneavoastră in ideea de a ma îndrumă cum sa procedez. Momentan lucrez la o firmă in care am sesizat mai multe ... (vezi toată discuția)
Salariu platit necorespunzator ContSters66930 ContSters66930 Buna ziua! Pun o intrebare pt o prietena care are urmatoarea problema. Are studii superioare finalizate cu diploma de licenta, lucreaza intr-o firma pe ... (vezi toată discuția)
Act aditional la cim-penalizari salariale;dezinformare la recrutare yasmina0506 yasmina0506 I . In firma la care lucrez se incheie odata cu CIM si Act aditinal ce prevede drepturile banesti. 1. Acest act adidional poarta acelasi nr. de inregistrare ... (vezi toată discuția)