AJUTORUL DE ÎNMORMÂNTARE ACORDAT DE PRIMĂRII
În temeiul Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, în cazul decesului unei persoane din familia beneficiară de ajutor social sau al persoanei singure beneficiare de ajutor social, primarii pot dispune acordarea unui ajutor reprezentând o parte din cheltuielile cu înmormântarea.
Ajutorul de deces se acordă unei singure persoane, care poate fi, după caz, soţul supravieţuitor, copilul, părintele, tutorele, curatorul, moştenitorul stabilit în condiţiile dreptului comun sau, în lipsa acestora, persoana care dovedeşte că a suportat cheltuielile cu înmormântarea.
Ajutorul de deces se acordă pe bază de cerere însoţită de următoarele acte, după caz:
a) certificatul de deces, în original şi în copie;
b) actul de identitate al solicitantului;
c) actele de stare civilă ale solicitantului din care să rezulte relaţia de rudenie cu decedatul sau, după caz, actele care atestă calitatea de moştenitor, tutore, curator;
d) dovezi privind suportarea cheltuielilor cu înmormântarea.
Cererea şi actele doveditoare se înregistrează la primăria comunei, oraşului, municipiului sau, după caz, a sectorului municipiului Bucureşti unde familia din care a făcut parte persoana decedată sau, după caz, persoana singură decedată a beneficiat de ajutor social.
Ajutorul se suportă din bugetul local şi poate fi acordat în bani şi/sau în natură.
(N.M. Copy-pate fara indicarea sursei si informatii fara legatura cu subiectul)
1. Daca tatal dvs. nu era asigurat (adica nici salariat si nici pensionar) atunci nu se poate beneficia de ajutorul de deces.
2. - Unitatea dvs. va poate acorda un ajutor de inmormantare daca asa ceva este prevazut in Contractul colectiv de munca (CCM) aplicabil unitatii sau in Regulamentul intern al acesteia.
- De asemenea luati legatura cu Primaria pentru un eventual ajutor de inmormantare de la aceasta.