avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1393 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Lucru PFA in Olanda
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Lucru PFA in Olanda

Buna ziua,

Am o problema, caut pe internet solutii si raspunsuri dar nu prea reusesc sa gasesc nimic.
Eu lucrez ca freelancer pe PFA (cod caen 6202, norma de venit). Recent, am primit un contract in Olanda. Voi lucra pentru o firma din Olanda (voi locui acolo), insa contractul este incheiat cu o firma din Elvetia. Din cate am inteles, in Olanda exista notiunea de (worldwide tax), cat timp esti rezident, platesti taxe pe venit de oriunde.
De asemenea, mai stiu ca exista un tratat semnat intre Romania si Olanda pentru a se evita dubla impunere. Imi puteti spune, va rog, daca PFA-ul se incadreaza in acest tratat? Mai mult de atat, unde va trebui sa platesc taxele?

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: SethBV , utilizator 09:44, 25 Septembrie 2015
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Olandezii sunt foarte stricti in ceea ce priveste taxele. Din cate stiu eu, cum ajungi la munca trebuie sa dovedesti ca esti inscris fiscal acolo, deci acolo platesti taxele si daca lucrezi o luna teoretic.

Nu cred ca vei putea lucra cu PFAul din Romania in Olanda, nici macar cateva luni. E posibil sa nu poti lucra nici prin firma din Elvetia daca contractul tau are locul de munca in Olanda. Trebuie sa verifici cu firma olandeza detaliile de mai sus.

In domeniul IT ei au niste facilitati si se pot plati taxe mult mai mici decat cele normale, de genul 30%, insa trebuie sa te angajezi la o firma olandeza, chiar daca este o agentie. Evident asta nu se compara cu bruma de taxe pe care o platesti in Romania pe norma de venit si independent, adica vreo 100 - 200 de Euro pe luna.

Mai multe informatii gasesti mai jos.
[ link extern ]