avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 897 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator, contabil si casier
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator, contabil si casier

Buna dimineata,
Intr-o Asociatie de Proprietari administratorul poate sa detina trei functii: administrator,contabil si casier? Va rog sa-mi spuneti care este Legea care-i da acest drept. Acesta trebuie sa fie angajat cu CIM ? persoana este pensionara.
Ce contributii trebiue sa achite Asociatia pentru cei cu contracte de mandat si CIM?(va rog sa-mi spuneti care este Legea)
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 10:26, 21 Septembrie 2015
HG nr 1588/2007
art 22 (6) Contabilul raspunde de organizarea si conducerea contabilitatii, în conditiile legii. asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii în partida simpla,administratorii de imobile pot cumula si functia de contabil.
(7) Administratorul care îndeplineste si functia de contabil în partida simpla are obligatia sa întocmeasca si sa completeze registrul jurnal, registrul inventar, registrul pentru evidenta fondului de reparatii, registrul pentru evidenta fondului de rulment,registrul pentru evidenta sumelor speciale, registrul pentru evidenta fondului de penalizari,precum si alte formulare specifice activitatii de contabilitate, prevazute prin ordin al ministrului economiei si finantelor.
(8) În situatia în care asociatia de proprietari angajeaza un casier, acesta raspunde de
efectuarea operatiunilor de încasari si plati în numerar, cu respectarea prevederilor
Regulamentului operatiunilor de casa. La asociatiile de proprietari care opteaza pentru
conducerea contabilitatii în partida simpla, administratorii de imobile pot cumula si functia de casier. Pentru încasarile în numerar, asociatia de proprietari are obligatia sa emita
chitante care vor cuprinde obligatoriu urmatoarele date: numarul de ordine, în baza unei
serii, care identifica chitanta în mod unic; data emiterii facturii; denumirea/numele, adresa
si codul de înregistrare fiscala ale asociatiei de proprietari pentru care se emite chitanta.

Administratorul de imobil persoana fizica se angajeaza cu incheierea de CIM,conform disp L nr 230/2007
Art. 35
(1) Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari sau care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract. Administratorilor de imobile li se aplica in mod corespunzator prevederile art.21 alin.(2) si art.22 din prezenta lege.
(2) Persoanele fizice pot fi angajate prin incheierea unui contract individual de munca, conform celor stabilite prin negociere directa.
In legea 230/2007 si normele de aplicare HG 1588/2007 gasiti prevederile legale.
Daca asociatia a optat pentru contabilitate in partida simpla, asa cum este si firesc, atunci administratorul poate indeplini si activitatea de contabilitate si casierie.

Administratorul trebuie angajat cu CIM, conform definitiei activitatii sale ca fiind permanenta si dependenta, in Codul Fiscal.

Pentru salariati si indemnizatii prin contractul de mandat se platesc contributiile urmatoare:
- impozit pentru salarii (inclusiv pentru contractele de mandat care sunt asimilate salariilor)
- CAS (pensii) angajat si angajator
- CASS (sanatate (angajat si angajator;
- somaj (angajat si angajator) cu exceptia pensionarilor si a contractelor de mandat.
- se mai platesc cateva contriburii minore referitoare la fondul pentru accidente de munca, fondul pentru concedii de odihna, fondul de garantare la nivel de angajator.

Toate acestea sunt calculate automat in D 112 care se depune lunar la ANAF, cu conditia sa completati salariul brut.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Obligatii fiscale si incadrarea personalului intr-o asociatie de proprietari virgilc virgilc Speta in cauza. Personalul care deserveste asociatia de proprietari este format din : presedinte, cenzor, administrator, contabil si casier, instalator si ... (vezi toată discuția)
Asociatia de proprietari - incasarea banilor Vasilioglu Vasilioglu Buna ziua, Daca administratorul-casier al asociatiei de proprietari isi da demisia, cine poate efectua incasarile pana la angajarea unei alte persoane si ce ... (vezi toată discuția)
Diferite functii intr-o scara de bloc Florin619 Florin619 Buna ziua , As dori sa aflu daca o persoana ce ocupa o pozitie in comitetul executiv , poate ocupa si functia de casier in acelasi imobil/ansamblu. As mai ... (vezi toată discuția)