Particip la o licitatie cu depunere oferta in SEAP si dupa ce eu am constituit garantia de participare s-a decalat termenul limita de depunere al ofertei. Intrebarea mea este daca eu trebuie sa prelungesc valabilitatea garantiei de participare si cum procedez odata ce este deja depusa.
Daca ati constituit-o prin depunere de numerar la casieria autoritatii contractante sau ati virat suma de bani in contul indicat de aceasta, nu mai aveti nimic de facut.
Daca, in schimb, ati constituit-o sub forma unei scrisori de garantie sau oricarui instrument de garantare emis de o societate bancara sau de asigurari, atunci va trebui sa solicitati institutiei emitente prelungirea valabilitatii documentului si, ulterior, sa comunicati acest lucru autoritatii contractante.
Da, am constituit-o sub forma unui instrument de garantare, am anuntat firma asiguratoare si imi emit o noua polita, cu aceeasi serie si numar, se modifica decat datele. Acum intrebarea mea este alta, cum fac cu polita veche, trebuie sa mi-o predea spitalul cand o predau pe cea noua sau le las pe amandoua la spital? Trebuie sa specific faptul ca spitalul in SEAP nu a modificat data limita de valabilitate a ofertei ceea ce mi se pare dubios si nu vreau sa risc sa ma descalifice...
Daca s-a decalat termenul limita de depunere, aveti dreptul sa va retrageti oferta inainte de noul termen de depunere, fara a fi sanctionati.
In conditiile in care societatea de asigurari va emite o alta asigurare, va recomand sa va retrageti oferta si sa o redepuneti cu noul formular.
Nu inteleg cum "spitalul in SEAP nu a modificat data limita de valabilitate a ofertei ", pentru ca in SEAP se trece un termen fix (30, 90, 100 zile, etc) nu o data limita.
Este o licitatie deschisa iar oferta se depune electronic in SEAP, doar dovada garantiei de participare se depune in Original. In fisa de date termenul limita de valabilitate al ofertei/garantiei de participare este de 90 zile de la data limita de depunere a ofertelor. Daca facem socoteala de pe 25.09.2015, 90 zile cade pe 25.12.2015, dar in SEAP la detalii procedura apare: "Data limita valabilitate oferta: 21.12.2015 16:00 ".
Este posibil sa fi uitat ei sa modifice sau legal nu trebuie modificat odata ce au anuntat decalea termenului de depunere?
Nu am participat la licitatii electronice integrale, dar in mod normal modificarea se face prin erata la anunt, in anuntul initial ramanand aceeasi informatie.
Indiferent de ce apare in SEAP sfatul meu este sa prelungiti corespunzator valabilitatea, pentru a nu avea surprize.
Al doilea sfat este sa o emiteti cu o valabilitate mai mare decat cea ceruta, din cate stiu diferentele de cost sunt functie de niste praguri de timp de valabilitate(3luni, 6 luni, etc.) nu de nr. exact de zile (90,91,93,zile, etc)
Am inteles ca societatea de asigurari va schimba polita initiala benevol de data asta, dar in principiu din cate stiu este mai ieftin sa prelungiti polita existenta prin act aditional, decat sa o anulati si sa constituiti alta.