avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1137 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Reparatii bloc de locatari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Reparatii bloc de locatari

Buna ziua. As vrea sa stiu care este regimul de efectuare al reparatiilor in bloc (de ex: s-au spart tevile), si anume as vrea sa stiu urmatoarele: cine aproba cheltuiala si firma cu care se face reparatia (din cate stiu eu nu exista un contract cu acea firma), se stabileste o garantie a lucrarii, cine receptioneaza lucrarea ca fiind conforma cu solicitarea. ce trebuie sa contina factura in cazul unei reparatii? trebuie sa fie atasata si factura/bon fiscal de la tert cu privire la materialele cumparate?
Multumesc frumos!
Mirela
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 23:13, 1 Octombrie 2015
~ Conținut șters la cerere ~
Avand in vedere titlul topicului,la nivelul condominiului exista infiintata asociatie de locatari sau de proprietari ?
Inainte de orice actiune in exterior,desfasurati demersuri catre presedintele de asociatie pentru clarificare aspecte care va suscita interesul
Daca la nivelul condominiului exista infiinta asociatie de proprietari,in temeiul disp HG nr 1588/2007 comitetul executiv este responsabil pentru
Art. 17. - (1) Comitetul executiv al asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:
a) duce la îndeplinire hotărârile adunării generale şi urmăreşte respectarea prevederilor legale, a statutului şi a acordului de asociere ale asociaţiei de proprietari;
b) emite, dacă este cazul, decizii scrise privind regulile pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor adunărilor generale şi pentru respectarea prevederilor legale, a statutului şi a acordului de asociere, precum şi alte decizii ce privesc activitatea asociaţiei de proprietari;
c) întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi pregăteşte desfăşurarea adunărilor generale;
d) reglementează folosirea, întreţinerea, repararea, înlocuirea şi modificarea părţilor proprietăţii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietăţii comune, în conformitate cu actele normative în vigoare;
e) întocmeşte sau propune planuri de măsuri şi activităţi, conform cu responsabilităţile ce le revin, si urmăreşte realizarea lor;
f) supraveghează desfăşurarea tuturor activităţilor din cadrul asociaţiei de proprietari, în mod special situaţia încasărilor şi a plăţilor lunare;
g) pentru realizarea scopului şi a activităţilor asociaţiei de proprietari, angajează şi demite personalul necesar, încheie şi reziliază contracte cu persoane fizice/juridice;
h) îşi asumă obligaţii, în numele asociaţiei de proprietari sau în numele proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari, privind interesele legate de clădire;

Garantia lucrarii se stabileste in contract
La dosarul de executie reparatie se arhiveaza toate documentelejustificative,contract,facturi,
proces verbal receptie,garantie lucrare
Receptia lucrarii se realizeaza de catre reprezentantii asociatiei de proprietari=administrator,
comitet executiv,presedinte sau persoana imputernicita
In primul rand doresc sa va multumesc pentru raspunsuri. Am pus intrebarile de mai sus deoarece, dupa 3 ani de zile timp in care nu au fost sedinte cu proprietarii, la solicitarea mea scrisa, au hotarat sa organizeze o sedinta si vroaim sa stiu care este "regimul" reparatiilor. intrucat mi-au spus ca nu exista un contract incheiat cu domnul care efectueaza reparatiile si ca acestea se fac atunci cand il cheama,adica la urgente. evident ca nu exista un dosar care sa contina: garantii, proces verbal de receptie etc.
HG nr 1588/2007 art 22 (9) Pentru lucrările privind proprietatea comună, administratorul, ţinând seama de preţ, durată de execuţie şi calitate, supune spre analiză, selecţie de oferte şi aprobare comitetului executiv al asociaţiei de proprietari ofertele operatorilor economici care satisfac cerinţele, în vederea executării lucrărilor, conform legislaţiei în vigoare, potrivit art. 37 din Legea nr. 230/2007. In caz contrar, cheltuielile nu vor fi acceptate la plată.

Referitor la conditiile in care se executa reparatiile,opiniile sunt impartite
Unii accepta executarea de reparatii prin cunoscuti,persoane necalificate dar binevoitoare care insa nu pot acorda garantia lucrarii
Alte asociatii inteleg sa execute reparatiile la parti comune numai prin personal autorizat care sa asigure garantia lucrarilor si carora le revine obligatia contractuala in termenul de garantie asumat de parti sa execute eventualele remedieri
Blocul are o carte tehnica. Ca anexa la aceasta carte tehnica trebuie sa se tina o evidenta a tuturor interventiilor. Aveti asa ceva?

Alte discuții în legătură

Cheltuielile cu reparatia acoperisului AnamariaPMT AnamariaPMT Buna seara! Locuiesc la ultimul etaj al unui bloc de 4 etaje si de curand am achitat lucrarea pentru reparatia hidroizolatiei aferente apartamentului nostru ... (vezi toată discuția)
Infiltratii terasa blocului AndreiGabriel28 AndreiGabriel28 Buna seara, de 5 ani ma confrunt cu o problema ( infiltratia apei ).. Am tot fost amanat cu repararea terasei pe motivul ca vine reabilitarea. Anul trecut dupa ... (vezi toată discuția)
Fond de reparatii, lucrare nefinalizata, lipsa contract plus69 plus69 Buna ziua. Datorita unei lucrari efectuate si nefinalizate la bloc am cerut mai multe informatii presedintelui. Acesta nu a binevoit sa raspunda asa ca ... (vezi toată discuția)