In luna ianuarie am avut un mic incident auto, si anume am derapat pe gheata cu masina, nimerind intr-un sant. In urma acestui incident, am zgariat putin masina si mi s-a declansat airbag-ul. Avand polita casco, am deschis un dosar de dauna in luna ianuarie, am cazut de acord cu asiguratorul asupra service-lui unde urma sa imi rapar masina, si am dus masina la reparat. Zgarieturile s-au rezolvat relativ repede.In deviz aparea si radiatorul, pe care mi l-au dat in porbagaj pe motiv ca nu necesita schimbare.Am anuntat asiguratorul aspra acestui fapt si urma sa ma contacteze si sa ma anunte ce e de facut in continuare. Problema cea mare era airbag-ul. Dat fiind faptul ca asiguratorul comanda piesele, cei de la service trebuiau sa ceara tipul de piesa.Au cerut de vreo 2 ori computerul de airbag, numai ca nu se potrivea cu masina mea.In martie, dupa ce tot am insistat la telefon, mi s-a spus ca pot sa imi iau masina acasa, pana identifica ei tipul exact de computer, urmand a ma anunta. Intre timp am mai sunat asiguratorul, ca ei comandau piesele, imi spuneau ca ei nu au nici o vina ca service-ul nu le da seria corecta, cei de la service spuneau ca ei nu sunt vinoveti, ca daca ar avea piesa, ar repara masina. la inceputul lunii iunie, le-am trimis o adresa pe fax si prin posta cu confirmare de primire, prin care le aminteam ca au trecut 6 luni de cand am deschis dosarul de dauna, si ca ii rog sa ma contacteze pentru a solutiona acest incident pe cale amiabila, daca nu imi rezerv dreptul de a apela la instantele abilitate. A doua zii m-au contactat, am mers impreuna la reprezentanta si mi sa spus ca readiatorul trebuie inlocuit, cel vechi fiind legat cu sarma, iar despre computerul de airbag, vor trimite un email la firma producatoare, si sa le dea o solutie. Dupa vreo 2 saptamani am fost contactata de un baiat de la service si mia spus ca s-a facut comanda de piesa si dureaza 10 zile lucratoare sa ajunga in tara. Mai am 2 zile de asteptat. problema cea mai mare este ca astazi m-a sunat directorul regional de retail care m-a luat la intrebari de ce le-am trimis acea adresa in luna iunie, cum de mi-am permis sa le trimit asa ceva, cum de mi-am inchipuit ca ar avea vreun termen de rezolvare acest dosar si per ansamblu sunt o impertinenta si el nu poate sa imi dea un raspuns scris la acea adresa.
Intrebarea mea este, ce pot sa fac acum, avand in vedere ca au trecut 7 luni de cand am deschis dosarul, piesa nu mai apare, iar daca cer explicatii mi se spune ca nu am acest drept. Va multumesc anticipat.
Fiind vorba de o asigurare facultativa, sunt aplicabile dispozitiile contractului de asigurare. Pentru a vedea termenul maxim in care firma de asigurari ar trebui sa isi indeplineasca obligatia de plata la producerea riscului asigurat, verificati acele clauze. E posibil sa nu gasiti un anume termen, insa aveti grija ca dreptul de a solicita despagubiri in baza unui contract de asigurare facultativa se prescrie in termen de 2 ani de la data producerii prejudiciului si nici o adresa, oricat de ofensatoare ar fi pentru reprezentantii Asiguratorului, nu intrerupe p[rescriptia. Cel mai bine ar fi ca sa repetati procedura scrisa, dar cu indeplinirea conditiilor prevazute in art.720-1 cod pr. civila si in caz de tergiversare, sa ii actionati in judecata.