Asociatia de proprietari a hotarat anul trecut intr_o hotarare AGA cum ca fiecare apartament sa plateasca un fond special de 500 lei.Acest fond special nu are legatura cu fondul de rulment si nici cu fondul de reparatii.
Raspunsul presedintelui referitor la acest fond special a fost ca acesti bani se vor folosi pt plata esalonata a furnizorilor deoarece exista restantieri si sa nu ne stopeze furnizarea de servicii.Daca vom plati acest fond special si vindem apartamentul intre timp acesti bani nu ni se returneaza decat in cazul in care se castiga procesul cu fosta asociatie.
Acum primim instiintare de plata si daca nu achitam acest fond vom fi dati in judecata.
Este legal acest fond special?
Daca asa ati hotarat in adunarea generala, este legal. Legea 230/2007 si HG 1588/2007 prevad ca asociatia poate constitui fonduri speciale. Iar plata acestora este obligatorie asa cum este obligatorie si plata celorlalte fonduri.
Daca ati platit acest fond si vindeti apartamentul, va puteti recupera acesti bani in mod expres de la cumparator sau pur si simplu, pe tacute, ii adaugati la pretul pe care il vreti valoarea acestor 500 lei.
O data dati banii la asociatie,in cazul vanzarii, e bine sa nu implicati asociatia in recuperarea sumei. O rezolvati numai cu cumparatorul.
Fondul special creat daca a fost stabilit si aprobat in AG este obligatoriu pentru toti proprietarii. Intrebarea mea este daca se mentioneaza clar si s-a votat in AG si destinatia acestuia. Nu este corect sa fie destinat pentru plata furnizorilor de utilitati. Pentru aceasta exista fondul de rulment. Trebuia majorat fondul de rulment. Dupa parerea mea acest fond special ar trebui sa fie destinat lator situatii in legatura cu partea comuna.
Sa vi se poata restitui la vanzare trebuie sa fie fond de rulment.
Altfel nu veti primi banii. In lege se prevede doar restituirea fondului de rulment.
Reanalizati situatia, faceti o solicitare scrisa catre comitet ( semnata de mai multi proprietari).