Ordinul MEN nr. 657/2014 - aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii in sistemul de invatamant superior
Art. 23. - In cazul pierderii, distrugerii complete, deteriorarii partiale sau plastifierii unui act de studii, se poate elibera un duplicat al acestuia daca in arhiva institutiei se gasesc matca actului respectiv si/sau alte documente legale din care rezulta situatia studiilor titularului sau, daca arhiva a fost distrusa in conditii de forta majora (calamitati naturale, incendii etc.), prin reconstituirea situatiei scolare de catre institutie.
Art. 24. - (1) Pentru eliberarea duplicatului unui act de studii, titularul adreseaza, in scris, conducerii institutiei o cerere, insotita, dupa caz, de urmatoarele documente: declaratie scrisa a titularului actului, autentificata la notariat, in care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare si imprejurarile in care actul a fost pierdut, distrus complet, deteriorat partial sau plastifiat; copie legalizata a certificatului de nastere; doua fotografii - realizate recent, pe hartie fotografica, color, format 3 x 4 cm - ale titularului actului; dovada publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, a pierderii, distrugerii, deteriorarii sau plastifierii actului de studii respectiv; dovada platii taxei pentru eliberarea duplicatului
(2) Depunerea la institutie a documentelor prevazute la alin. (1) se poate efectua de catre titularul actului de studii in cauza sau de imputernicitul acestuia
(3) Pentru publicarea pierderii unui act de studii, titularul acestuia se adreseaza Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, anuntul urmand sa cuprinda urmatoarele date: denumirea actului de studii original; numele, initiala/initialele prenumelui/prenumelor tatalui (mamei), prenumele titularului; anul finalizarii studiilor in cauza; seria si numarul actului respectiv, numarul si data la care a fost inregistrat in registrul de evidenta a eliberarii actelor de studii; denumirea institutiei emitente
(4) Actele de studii deteriorate partial sau plastifiate se anuleaza si se pastreaza in arhiva institutiei, in vederea casarii in conformitate cu prevederile prezentului regulament
(5) Toate aprobarile date pentru eliberarea de duplicate se pastreaza in arhiva institutiei, cu termen permanent.
........
Art. 26. - (1) Titularul duplicatului unui act de studii isi poate ridica duplicatul respectiv in termen de o luna de la aprobarea cererii
(2) Duplicatele completate si neridicate se pastreaza conform prevederilor prezentului regulament.
....
Potrivit actului normativ , sus mentionat, pentru eliberarea duplicatului unui act de studii, titularul adresează, în scris, conducerii instituţiei o cerere, însoţită, după caz, de următoarele documente: declaraţie scrisă a titularului actului, autentificată la notariat, în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare şi împrejurările în care actul a fost pierdut, distrus complet, deteriorat parţial sau plastifiat; copie legalizată a certificatului de naştere; două fotografii - realizate recent, pe hârtie fotografică, color, format 3 x 4 cm - ale titularului actului; dovada publicării în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, a pierderii, distrugerii, deteriorării sau plastifierii actului de studii respectiv; dovada plăţii taxei pentru eliberarea duplicatului.