Locuiesc intr-un bloc rezidential nou si acesta nu are porti la intrarea in curte.Au fost discutii sa ne cumparam porti(desi acestea trebuiau sa fie cumparate de catre dezvoltator,dar asta e o alta discutie),si inainte sa ne dezmeticim bine,am si vazut la avizier o hartie prin care eram informati cat costa si cum platim!Peste alte doua zile a si fost afisata lista cu intretinerea unde era si o rubrica cu cota de plata pt porti.Intrebarea mea este:se poate hotara fara sa ne intrebe si pe noi locatarii?Si adoua intrebare:este corect sa platim egal garsonierele cu apartamentele(eu stau la garsoniera)?Daca nu sunt de acord cu cota ce-mi revine pot sa contest,se mai poate face ceva?
De regula interventiile asupra partii comune se hotarasc in adunarea generala sau de catre comitetul executiv
Nu at facut precizarea daca a fost convocata adunare generala care sa hotarasca necesitatea instalarii portilor de acces
In conformitate cu disp L nr 230/2007 proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si la cerere,au acces la orice document al asociatiei de proprietari
Aveti dreptul sa solicitati presedinteluinde asociatie sa va prezinte documentul justificativ pentru instalare porti acces si temeiul legal de impunere cote individuale porti acces
In temeiul disp HG nr 1588 art 12 A al c si d aveti dreptul sa formulati contestatie la valoarea impusa in lista de intretinere,in termen de 10 zile de la afisarea acesteia
Presedintele de asociatie are obligatia sa raspunda la contestatie in termen de 7 zile
Noi ne-am tot strans sa discutam de necesitatea acestor porti,dar nehotarand nimic concret,au considerat ca trebuie sa actioneze ei(comitetul executiv),, si tot ei au hotarat si suma pe care sa o dam fiecare apartament(50 RONI).Eu am depus o contestatie la presedinte,spunandu-le de ce nu suntan de acord,atasand copie dupa legea 230/2007,subliniind ca ar trebui sa platim conform cu cota-parte indiviza.Replica ei(presedintei) a fost ca nu se mai ia in considerare nici o lege daca faci o hartie si o semnezi(comitetul executiv)...Nu stiu daca imi va raspunde,vor face tot cum vor vrea ei si vor hotara totul in favoarea lor,ei stand toti la 2 camera(eu la garsoniera),asa cum au hotarat sa nu plateasca intretinere copiii!Le-am tot zis ca nu este normal,ca sunt si ei personae,dar se justifica:,,copiii nu merg singuri cu liftul..."etc. Cat despre plata intretinerii pentru copii,nu am gasit in legislatie,poate ma ajuta cineva cu o lamurire. Multumesc.
Doamna, va pot raspunde doar in privinta modului de repartizare a cheltuielii:
Aceasta cheltuiala o pot asimila cu cheltuiala pentru interfon, adica poti sa 'nshpe camere si 10 persoane, cheltuiala se va repartiza in mod egal petru toate locuintele din bloc/scara/complex.
Probabil ca asa au gandiit si cei din com. ex. si, eu zic ca au gandit bine, insa trebuie ca explicatiile pe care trebuie sa le de-a proprietarilor sa fie coerente si corecte, deci cheltuiala dvs. se regaseste in prev. legale (HG nr. 1588/2007):
SECŢIUNEA a 7-a
Repartizarea cheltuielilor de altă natură
Art. 53. - Cheltuielile de altă natură reprezintă cheltuielile efectuate pentru plata unor servicii care nu pot fi repartizate după criteriile prevăzute la art. 47 lit. a)-c) din Legea nr. 230/2007.
Art. 54. - Cheltuielile de altă natură reprezintă cheltuielile asociaţiei de proprietari pentru: lucrările de întreţinere, reparaţii şi înlocuiri la antena ori antenele colective de televiziune, care se repartizează în raport cu numărul prizelor de televizoare aflate în locuinţe şi în spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, în condiţiile în care nu există o hotărâre a adunării generale prin care sistemul de antenă colectivă să fie desfiinţat sau casat; cutiile poştale, cheile de la uşa de intrare comună în clădire, care se repartizează în raport cu numărul proprietarilor; alte cheltuieli, repartizarea făcându-se în conformitate cu clauzele contractuale sau conform modului de facturare; curăţatul coşurilor de fum, care se repartizează fiecărui proprietar proporţional cu numărul sobelor şi al maşinilor de gătit racordate la coşurile de fum ale clădirii.
Art. 55. - Alte cheltuieli în cadrul asociaţiei de proprietari se repartizează în conformitate cu normele şi normativele avute în vedere la facturarea comună a acestora şi/sau în conformitate cu clauzele prevăzute în contractele încheiate cu furnizorii respectivelor servicii.
.................