avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1575 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Conditii deosebite de munca, spor neacordat
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Conditii deosebite de munca, spor neacordat

Buna ziua !
Apelez la forumul dv in speranta ca puteti sa ma ajutati legat de problema mea .Am sa incerc sa expun cat mai pe scurt si la obiect.
Sunt de profesie inginer sudor si am lucrat timp de 13 ani ( perioada 2002 -2015 ) la o firma in cadrul unui laborator de control nedistructiv cu radiatii ionizante X .
Mentionez ca, conform documentatiei transmise in fiecare an la CNCAN si in conformitate cu art.3 din Hotararea Guvernului nr.246/2007 la locurile de munca ale personalului expus profesional din cadrul laboratorului s-a avizat incadrarea in conditii deosebite.
In acelasi timp in Monitorul Oficial al Romaniei ,partea I,nr.169 / 9.III.2007,art 8 ,este specificat ca nominalizarea salariatiilor care isi desfasoara activitatea in locurile de munca in conditii deosebite se face de catre angajator , impreuna cu sindicatele .
In contractul colectiv de munca al firmei ,de asemenea este stipulat ca numai operatorii RX au dreptul la conditii deosebite.
Echipa cu care colaboram formata din 5 operatori ( ei lucrau si noaptea si aveau si munca de teren ) au beneficiat pe toata perioada de conditii deosebite,iar eu ptr ca eram personal tesa nu mi s-a acordat acest drept.
Acum vin cu intrebarea :daca dau in judecata firma ,am sanse sa imi obtin dreptul de conditii deosebite ,pentru perioada in care am lucrat in acest mediul de radiatii ?
Mai mentionez faptul ca, momentan sunt somer ptr ca s-au facut disponibilizari in cadrul firmei.
Pana la pensia de drept mai am 4 ani .
Va multumesc si astept o indrumare din partea dumneavoastra.
Cel mai recent răspuns: otilia58 , utilizator 15:21, 27 Octombrie 2015
otilia58 a scris:
...In acelasi timp in Monitorul Oficial al Romaniei ,partea I,nr.169 / 9.III.2007,art 8 ,este specificat ca nominalizarea salariatiilor care isi desfasoara activitatea in locurile de munca in conditii deosebite se face de catre angajator , impreuna cu sindicatele .
In contractul colectiv de munca al firmei ,de asemenea este stipulat ca numai operatorii RX au dreptul la conditii deosebite...

1. V-ati raspuns singura la intrebari.

2. Daca angajatorul impreuna cu sindicatul au stabilit ca numai operatorii RX au dreptul la conditii deosebite de munca atunci dvs. nu sunteti incadrata in conditii deosebite de munca.

3. Trebuia ca atunci, la data stabilirii listelor si a prevederii din contractul colectiv de munca sa luati atitudine si sa solicitati sa fiti trecuta pe liste.
Multumesc mult pentru raspuns ! Am sperat ca mai exista o minima posibilitate retroactiva. Acum am certitudinea ca nu mai am nici o sansa de a-mi obtine drepturile.Atunci nu am solicitat de teama ,ca cererea va implica patronul la niste costuri in plus , pe care nu le-ar fi dorit si ca voi avea repercursiuni. Faptul ca nu am luat atitudine la timp , m-au adus in situatia actuala .Va multumesc inca o data pentru lamuriri !
1. Asa este, daca erati trecuta pe tabelul cu salariatii care lucreaza in conditii deosebite de munca trebuia ca angajatorul sa plateasca o contributie pentru pensie mai mare pentru dvs.

2. Dvs. ati vrut sa-l menajati pe angajator si sa-l scutiti de a plati niste bani, in detrimentul dvs.
Multumesc inca o data !
Nu ca as fi vrut sa menajez angajatorul ,ci pur si simplu de teama ca voi fi data afara daca imi cer drepturile. Chiar azi am vorbit din nou la firma si mi s-a spus ca oricum nu as fi primit acest drept de conditii deosebite ,chiar daca ceream la momentul oportun , ptr exact acelasi motiv pe care l-ati invocat si dv...angajatorul nu voia sa plateasca contributii mai mari catre stat ( era diferenta de 5% din salariul meu ,care era destul de consistent). Angajatorul s-a acoperit cu tot ceea ce este legat ca sa nu fie pus in situatia de a da retroactiv unele drepturi ale angajatilor.
Cu respect si multumirile de rigoare ptr raspunsuri !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Conditii deosebite de munca in serviciul de radiologie si imagistica carmenemiliatoma carmenemiliatoma Buna ziua, As dori o informatie cu privire la reavizarea locurilor de munca in conditii deosebite, pentru personalul medical expus profesional. Dorim sa stim ... (vezi toată discuția)
Lucrul in mediu de radiatii ionizante. daniyel daniyel Buna ziua! Lucrez la un un santier naval cu capital privat ca operator control nedistructiv nivel I, in mediu de radiatii ionizante. Programul de lucru este ... (vezi toată discuția)
Lucrez in mediu cu radiatii ionizante maaammmiii maaammmiii Sunt asistent medical si lucrez in bloc operator ortopedie unde se foloseste aparat Rongen zilnic in timpul programului . Activitatea mea se desfasoara in ... (vezi toată discuția)