Pentru ca raportul de munca sa inceteze in data de 01.12.2015 , perioada de preaviz este cuprinsa intre 03.11. - 30.11.2015.
Pe durata preavizului contractul individual de munca continua sa isi produca toate efectele. In acest sens, salariatul poate beneficia de concediu de odihna. In caz contrar, la incetarea contractului individual de munca zilele de CO neefectuate se compenseaza in bani, potrivit art.146 alin.3 C.mun.
Va multumesc mult. Va mai adresez rugamintea sa-mi spuneti care este programul de lucru in perioada de preraviz (auzisem, in anii anteriori, de la persoane aflate in aceasta situatie, ca ar fi de 4 ore si nu de 8 ore, dar, aşa cum am spus, informatia era "din auzite"). Si, de asemenea, va mai rog sa-mi spuneti ce documente trebuie sa-i cer angajatorului la plecare, si daca îi pot cere o adeverinţă (sau un alt document scris) referitor la achitarea contribuţiilor reţinute la sursă (şi, evident, dacă are obligaţia să-mi dea un astfel de document). Vă mulţumesc foarte mult
Legea prevede ca pe durata preavizului c.i.m. isi produce toate efectele...astfel ca, durata timpului de munca in perioada de preaviz este cea mentionata in c.i.m. ...
De exemplu, daca in c.i.m. timpul de munca este de 8 ore/zi , in lipsa unor dispozitii contrare timpul de munca pe perioada preavizului va fi tot de 8 ore/zi.
Reducerea timpului de munca pe durata preavizului este posibila numai daca este prevazuta in ccm aplicabil angajatorului sau in reg.intern al acestuia.
Vă mulţumesc mult. Am convenit cu angajatorul să semnez că am luat la cunoştinţă la data de 2 nov., pentru a curge termenul de 20 de zile pana la 1 decembrie. Revin cu rugămintea să-mi spuneţi dacă, la data când va înceta contractul de muncă, angajatorul este obligat să-mi dea, la cererea mea, o adeverinţă legată de plata contribuţiilor reţinute la sursă (mi-a promis că le va plăti pentru mine până la acea dată, pentru că de ani de zile le-a reţinut şi nu le-a virat ; de altfel, acesta a fost motivul pentru care s-au tensionat extrem de mult relaţiile dintre administrator şi mine, eu fiind singurul angajat care am fost preocupat şi insistam mereu pentru achitarea acestora). Încă odată, mulţumesc mult
Potrivit reglementarilor in vigoare, la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate. (art.8 alin.3 lit.b din HG 500/2011).
Referitor la solicitarea dvs mentionata in mesaj, cred ca ramane la latitudinea angajatorului sa va elibereze o astfel de adeverinta, intrucat nu avem text de lege pentru asa ceva.