timpuriu a scris:
aceste cheltuieli se pot face din fondul de penalizari constituit din sistemul propiu de penalizari ?
Nu se pot face cheltuieli gospodaresti si administrative din "fondul de penalizari constituit". Sper ca facem diferenta intre constituirea unui fond si incasarea sumelor in acest fond!
Asociatia calculeaza penalizari si le afiseaza pe lista de plata. Aceste sume, in acceptiunea si practica unora, constituie fondul de penalizari si sunt unii care-l inregistreza in situatia soldurilor de activ si pasiv chira daca nu s-au incasat inca aceste sume. Nefiind incasate este normal ca nu avem de unde cheltui, nu avem cum sa le folosim pentru ceva, pentru a plati sau achita ceva.
Dar pe masura ce se incaseaza penalizari, acestea intra in casa ori in banca si la anumite termente din aceste suma acestor penalizari incasate se fac in primul rand plati catre furnizorii ce au facturat penalizari asociatiei.
Dupa achitarea acestor penalizari catre furnizor, daca mai raman bani din penalizarile incasate, acesti bani se transfera la fondul de reparatii la anumite termene. Noi o facem semestrial.
Atunci cand se realizeaza o reparatie, costul acesteia se repartizeaza pe proprieatri conform cotei indivize si o parte din aceste costuri sau in totalitate, se scad din fondul de reparatii. Abia daca stam atat de bine ca din ceea ce am incasat, am acoperit penalizarile catre furnizor, am facut toate reparatiile posibile...., comitetul executiv poate decide si folosirea unor sume pentru cheltuieli administrative.
Noi nu ne-am folosit nici data banii din penalizari pentru cheltuieli gospodaresti si am prferea sa avem in permanenta un fond de reparatii cat mai mare la care putem apela oricand intervine o avarie la o instalatie, o reparatie a terasei, interfon, sistem supraveghere video, lift...