Vin la dumneavoastra cu o speta din domeniul ONGurilor.
Astfel, asociatia este infiintata din 1996 si a avut activitate pana in 2009. Ultimii membrii inscrisi in Registrul National sunt cei din 2009. In 2012 a avut loc o alta adunare generala, iar in procesul verbal de atunci se specifica ca din toti acei membri care inca sunt inscrisi in registru, au mai ramas doar 5 care sunt si enumerati. In 2012, se modifica Consiliul Director, se inregistreaza la instanta DOAR modificarea Consiliului Director.
Din 2012 pana in 2015, asociatia nu a mai avut activitate.
Acum in 2015, se doreste sa se reia activitatea. Ideea e ca toti acei membri (din 2012) nu mai sunt prezenti in asociatie, nu se cunoasc adresele de corespondenta noi, iar ei faceau parte si din Consiliul Director.
In Statut scrie ca mandatul Presedintului este de 4 ani, iar cel al Consiliului Director este de 2 ani.
Presedintele este cel care vrea sa restaureze asociatia cu membrii noi. Exista membrii noi.
Astfel, trebuie notificati de Adunarea Generala si membrii inscrisi in Registrul de la Instanta (cei din 2009), desi in Procesul Verbal din 2012 se specifica ca aceia nu mai sunt in asociatie?
De asemenea, daca mandatul Consiliului Director a expirat si acele persoane nu mai sunt nici ele prezente in asociatie, poate sa tina Presedintele cu membrii noi Adunarea Generala (avand in vedere ca el este in functie si este singurul care s-a ingrijit din punct de vedere contabil de asociatie) si poate doar Presedintele cu noii membri sa aleaga un nou Consiliu Director?
De asemenea, Adunarea Generala nu se poate tine la sediu inscris in Registru, fiindca contractul pe baza caruia este inscrisa asociatia la acea locatie a expirat si scrie in Statut ca numai Consiliul Director poate modifica sediul, insa in situatia de fapt nu mai exista Consiliu Director. Ce se poate face in aceasta privinta?
As dori sa stiu ce anume trebuie facut, incat instanta sa admita modificarile intervenite (membrii, sediu, contabil, Consiliu Director)...
Din og 26 din 2000, Art. 21. - (1) Adunarea generala este organul de conducere, alcatuit din totalitatea
asociatilor.
.......
(3) Schimbarea sediului poate fi hotarata de catre consiliul director, daca aceasta atributie
este prevazuta expres in statut.
(4) Adunarea generala se intruneste cel putin o data pe an si are drept de control
permanent asupra organelor prevazute la art. 20 lit. b) si c).
(5) Regulile privind organizarea si functionarea adunarii generale se stabilesc prin statut.
Deci aprobarea modificarilor la sediu poate fi facuta si de cd... Dar asta nu inseamna ca adunarea generala nu are acesz drept pentru ca ea e primul for si apoi vin restul.
La punctul referitor la convocarea adunarii generale, primiti membrii noi si ii convocati statutar. Participa si vor semna procesul verbal. Sunt situatii in care dispar membrii si asta nu inseamna ca ong-ul dispare. Atentie la depunerea bilantului anual la finante chiar daca nu aveti activitate.
Problema legata de sediu este ca in Statut scrie ca se modifica de catre Consiliul Director. Sa inteleg, ca in speta data, avand in vedere ca membrii care formau candva Consiliului Director au disparut, se va aplica legea, nu?
De asemenea, vor fi convocati la Adunarea Generala membrii existenti, insa avand in vedere ca cei inscrisi la Registru au disparut din asociatie, trebuie facuta vreo mentiune legata de ei in Procesul Verbal al Adunarii Generale incat sa nu existe probleme la inregistrarea modificarilor la instanta?