Rog sa ma ajutati, daca se poate cu un o parerea vis-a-vis de o situatie a asociatiei noastre.
Asociatia are 5 membri (1 presedinte, 2 vicepresedinti, alti 2 membri)
Din acestia, recent si-au dat demisia toti, inclusiv presedintele, inafara de mine (care sunt unul dintre vice-presedinti). In acesta asociatie doresc sa intre alte 5-6 persoane.
Care sunt pasii ce ar trebui sa-i indeplinesc (ca pasi si ordine a lor) pentru a avea o asociatie functionala.
Ma gandesc asa:
1) Intrunire extraordinara Consiliul Director pentru aprobare noi membri - pentru a accepta cererea de adeziune a noilor membri
2) Adunare generala pt. alegeri nou Consiliu Director: ales presedinte, vicepresedinti si modificari statut si act constitutiv (cf statut existent - Adunarea Generala are ca atributii modificarea celor doua) pentru desemnare noi membri fondatori.
3) Convocare Consiliu Director in format nou pentru diverse decizii ce-i stau in putere, conform statut: schimbare sediu, cont bancar nou, samd.
4) Depunere actiune la Judecatoria unde este acum inregistrata asociatia.
Punctul 1 da, nu mai ca nu se discuta la ședințele comitetului director de întrunire extraordinară ci doar la adunarea generală.
Punctul 2 da.
La punctul 3, schimbarea de sediu o hotărăște in acest caz, tot adunarea generală 8ar restul de aspecte scrise de dumbeavoastra la acest punct vor fi amânate pentru după înregistrarea la judecătorie a schimbărilor aduse și votate în adunarea generală.
Eu as profita tot la aceasta prima adunare generală și as reanaliza și întreg statutul, citit cu atenție de noii membrii și văzut dacă nu cumva mai trebuie și el actualizat, adăugate cumva obiective, actiuni, alte precizari. Poate de când a fost infiintata asociatii și pana în acest an au intervenit noi provocări, poate noii membrii au o noua strategie de evoluție a asociației oe următorii ani și forma învechită a statutului s-ar putea sa va încurce.
Asta pentru xavtot veți avea probleme la judecătorie și modificările pot fi trecute in procesul verbal al adunarii generale, semnat de xatre membrii prezenți.
De ce mentionam la pct. 1 ca e sedinta extraordinara a consiliului director e ca de fapt consiliul director a ramas in 1 singur membru (eu) si se intruneste pt. a accepta noi membri cu scopul de-a respecta rigorile unei asociatii (i.e. mai multi membri).
Ref schimbarea de sediu, conform statutului - o poate face consiliul director (exista o linie definita explicit in acest sens in statut. De altfel, s-a mai facut anterior o modificare de sediu, initiata de consiliul director (si aprobata de judecatorie).
Am inteles si are sens ca judecatoria sa-mi ceara sa facem toate modificarile in 2 faze.
Multumesc si pentru recomandarea de-a revizita statutul pentru completarea/actualizarea lui.
Ar trebui ca judecatoria sa accepte sa faceti toate modificarile deodata prin adoptarea lor sub conditia suspensiva a incuviintarii celorlalte, dar e posibil in lumine recentului RIL ( Decizia ICCJ 19/2023 in RIL publicata in 30.01.2024) sa trebuiasca mai multe etape. E corect faptul ca daca statutul prevede ca CD poate modifica sediul, e suficienta pe tema asta hotarare CD nu trebuie hotarare AG. Corecti si restul de pasi... Mai putin ideea cu actualizarea "Actului Constitutiv" - acestra trebuie eliminat si se preiau in Statut informatiile care in trecut erau in Actul Constitutiv, caci inca din decembrie 2020 s-a eliminat din legsilatia ONG conceptul de "act constitutiv" ( prin Legea 276/2020 de modificare si completare a OG 26/2000)