Banuiesc ca vorbim de o asociatie functionand pe baza OG 26/2000 , ca acestor tipuri de ONG le este dedicata aceasta sectiune a forumului. Evident ca orice modificare de componenta Consiliu Director ( inclusiv si mai ales de identitate a Presedintelui) trebuie inregisrata in Registrul Asociatiilor si Fundatiiilor, fiind considerata modificare de statut si trebuie parcursa procedura de incuviintare judecatoreasca a modificarilor statutare. Nu inteleg ce vreti sa spuneti prin "adunarea generala a asociatilor (comitetul executiv si directorii generali) " - Adunarea Generala este formata conform legii din MEMBRII asociatiei, Ca pot sau trebuie sa asiste la sedinta si persoanele care fac parte din Consiliul Director sau persoane cu functii executive care nu fac parte din Consilul Director ex. ceva directori, e alteva, ei sunt acolo ca invitati, fara drept de vot, in calitatea de membru CD sau de director. Decizii iau doar membri, in virtutea de memhru asociati in cadrul asociatiei, indiferent daca au sa nu vreo functie speciala, in sau in afara CD, remunerata sau nu. Sedinta AG va avea pe odinea de zi alegeri pentru functia de presedinte, ce urmeaza sa devina vacanta. Daca actualul presedinte se retrage si din calitatea de membru, atunci se face si actualiarea listei de membri, ca si asta e considerata modificare de statut ( avand in vedere si interpretarea impusa de Decizia ICCJ ( RIL) 19/2023). SUntem in 2025 si asociatia nu ar mai trebui, din iunie 2022, sa aiba " act constitutiv" ci doar statut - ca actul constitutiv a fost eliminat prin Legea 276/2020 si termenul de aliniere a actelor la cerintele legale actuale a expirat in iunie 2022. Deci ar trebui asociatia la proxima sedinta de AG sa faca o actualizare mai ampla a actelor ei ca sa se puna concordanta cu cerintele legale actuale. In ce registre speciale sau pe unde mai este de anuntat modificarea componentei CD si listei de membri, dupa de finalizati procedura prin judecatorie, Dvs. stiti, in functie de caracterele speciale ale asociatiei ( ex,. club sportiv sau asociatie religioasa sau IFN....) si de contractele pe rol ( daca aveti conta bancar, trebuie sa duceti si la banca statutul actualizat si hotararea judecatoreasca....). Cutumiar ANAF nu cere sa li se depuna formele actualizate de Statut sau alta declaratie, daca nu se modifica denumire, sediu, scop, vector fiscal.... desi ar putea fi util cand se modifica reprezentantul legal.... Oricum Judecatoria trimite din oficiu si al ANAF un exemplar din hotararea judecatoreasca de incuviintare modificare acte constitutive deci ANAF este automat informat in privinta modificarii componentei Consilului Director sau altor elemente din Statut.