avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1897 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Prelungirea abonamentului de telefonie mobila fara ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Prelungirea abonamentului de telefonie mobila fara acord

Buna ziua,
Intampin o problema ca marea companie Vodafone, aprox acum trei saptamani am primit un telefon de la un consultant pentru prelungirea abonamentului care va expira la sfarsitu lui decembrie. Am refuzat toate ofertele propuse de catre consultant si am specificat clar ca nu doresc sa prelungesc abonamentul. Saptamana trecuta ma trezesc cu un mesaj pe telefon precum abonamentul sa prelungit pe inca un an de zile (abonament in valoare de 25euro pe luna). Am luat imediat legatura cu un consultant, care a confirmat ca abonamentul a fost prelungit in urma discutiei cu primul consultant, am specificat ca eu am refuzat ofertele si asa sa deschis o sesizare pentru verificarea convorbiri. A trecut o saptamana iar dansi se fac ca ploua si totodata nu pot depune cerere pentru rezilierea contractului deoarece mi se cere plata taxei de reziliere pe un an de zile, pentru un abonament pentru care eu nu am vrut sa fie prelungit.Doresc sa metionesc ca am fost un platitor bun nu am intarziat nici odata cu plata facturi in acesti doi ani (perioda contractuala). Va rog sa imi spuneti daca nu reusesc pe cale amiabila sa rezolv aceasta problema, care ar fi cei mai buni pasi pe partea juridica de urmat, si tot odata doresc sa stiu daca exista legi care ma protejeaza de astfel de hotii.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 18:52, 26 Noiembrie 2015
Cu Vodafone am patit-o si eu, am cerut in scris la magazin rezilierea, mi-au primit cererea dar tot au meremelit-o si m-au dus cu vorba timp de doua luni , degeaba am incercat sa le spun ca odata ce au acceptat cererea si i-au dat nr de inregistrare nu e legal sa ma puna sa platesc inca 2 luni pt tergiversarea lor ei o tineau una si buna ca de abia de luna viitoare se va inchide abonamentul ca tre sa mai platesc inca o luna pe langa cele 2 (era un abonament pt modem de internet). Le-am spus ca n-au decat sa ma dea in judecata.
Asta doar ca sa mai ciupeasca inca 2- 3 luni de plata....
Ultima modificare: Miercuri, 25 Noiembrie 2015
Ares-3, moderator
Taxa de reziliere e ilegala, iar convorbirea cu primul consultant e inregistrata, deci aveti toate probele... Asa fac astia abuzuri daca nu te duci cu 30 de zile inainte sa depui cerere de inchidere a contractului. Noul contract nu e valabil pt ca nu l-ati semnat, iar un contract presupune 2 parti.
Ares-3 a scris:

Daca nu vreti meciuri nu intrati pe teren pana nu stiti ce se joaca pentru ca primiti :banned:

Aici este vorba despre un act aditional despre care s-a discutat la telefon, deci se aplica OUG 34/2014 care reglementeaza contractele la distanta. Daca vreti o puteti citi aici:
[ link extern ]
Nu am dat articole din ordonanta pentru ca utilizatorul deocamdata n-are nevoie, sunt convinsa ca dupa ce vor analiza convorbirea cei de la Vodafone vor renunta la idee. Daca va avea probleme in continuare, va reveni si atunci il vom sfatui aplicat, nu vorbim doar ca sa umplem paginile.

In afara de asta, omul nu a iesit din contract inca, ce sa se prelungeasca automat?!

aprox acum trei saptamani am primit un telefon de la un consultant pentru prelungirea abonamentului care va expira la sfarsitu lui decembrie.

Nu trebuie decat sa le faca notificarea de incetare a contractului acum, in noiembrie, ca sa se incadreze in cele minim 30 de zile obligatorii pentru a putea termina cu ei in decembrie.

Intelegeti ca ati gresit? Sper ca da.




Perfect adevarat si aceasta este chchitza pe care se bazeaza cei de la Vodafone, raspund cu intarziere pt ca sa te forteze sa mai platesti macar o luna pt ca apoi cand depui cererea sa constati ca de fapt 30 de zile inainte de incetarea contractului inseamna sa te mai lungesti cu inca o luna... aceste magarii le-am trait pe pielea mea de 2 ori asa sunt cei de la Vodafone.

Off topic - cu scuzele de rigoare
Daca nu platesti factura la timp iti taie telefonul in secunda 2
daca vrei ca de maine sa nu mai continui contractul cu ei, trebuie sa mai platesti inca o luna 2, nu e corect, ar trebui ca daca eu de maine nu mai vreau sa continui, de maine inceteaza contractul si platesc pt 2-3 sau cate zile am trecut peste cu atat mai mult cu cat abonamentul presupune plata anticipata pe o luna a unui minim de convorbiri si alte servicii adica platesc fara sa stiu daca le voi folosi sau voi beneficia de ele.
Stiu ca a dat Guvernul o ordonanta prin care se va inceta aceasta practica ( cel putin asa am inteles eu pt gz si lumina) nu stiu daca se extinde si la telefonie.
sandman a scris:

Taxa de reziliere e ilegala, iar convorbirea cu primul consultant e inregistrata, deci aveti toate probele... Asa fac astia abuzuri daca nu te duci cu 30 de zile inainte sa depui cerere de inchidere a contractului. Noul contract nu e valabil pt ca nu l-ati semnat, iar un contract presupune 2 parti.



Ca sa fim onesti, cam nimenea nu-si mai permite azi sa incaseze taxa de renuntare la abonament. Aveam si eu un contract pe 2 ani cu Romtelecom, din 2014, cu un tabel de taxe de renuntare functie de cat a mai ramas, din 3 in 3 luni desi, din 2010, cum precizeeaza fyeratanye, aceasta clauza este abuziva. Dar, surpriza, am renuntat cu 3 luni inainte si, nu numai ca nu mi-a fost perceputa taxa dar mi-au si lasat, gratuit, telefonul cordless primit in custodie. Dar obligatia de a anunta cu un numar de zile inainte ca renunti la serviciu, sau nu mai vrei prelungirea, ramane.
Iar chestia cu informare in scris, cu confirmare de primire, nu o mai folosesc de mult; trimit un email, de pe adresa mea declarata in contract, si imi trimit si un CC pe alta adresa. Este beton!
hotumattua a scris:

Aveam si eu un contract pe 2 ani cu Romtelecom, din 2014, cu un tabel de taxe de renuntare functie de cat a mai ramas, din 3 in 3 luni desi, din 2010, cum precizeeaza fyeratanye, aceasta clauza este abuziva.

fyeratanye aduce in discutie taxa de reziliere in suma fixa, dvs. primeati un tabel cu suma descrescatoare de la trimestru la trimestru - justa despagubire, perfect legala, pentru denuntare unilaterala inainte de termen fara ca furnizorul sa aiba vreo culpa.
DECI NICIO LEGATURA INTRE CELE DOUA SITUATII!

Acum ca nu au pretins nimic, bravo lor, dar asta nu inseamna ca n-ar fi avut dreptul.
Ultima modificare: Joi, 26 Noiembrie 2015
Ares-3, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reziliere contract vodafone tictac tictac Buna ziua, In urma cu circa 18 luni mi-am prelungit contractul cu Vodafone telefonic, operatorul prezentandu-mi oferta de servicii, tariful si faptul ca mi ... (vezi toată discuția)
Abonament telefon janedoe1 janedoe1 Buna ziua, As vrea sa renunt la abonamentul de telefonie fixa, dar mi s-a spus ca, contractul expira pe 4 februarie 2012. Nu vreau sa astept atat.Ce pot ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract panaitdavid_catalin panaitdavid_catalin un contract de internet, in perioada contractuala,se poate reziliala solicitarea clientului fara taxe de reziliere, sau alte taxe asemanatoare, solicitate de ... (vezi toată discuția)