avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 971 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Cheltuieli estimate gresit
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Cheltuieli estimate gresit

Buna ziua, am deschis un cabinet psihologic si ma lovesc de urmatoarele probleme:

1)Am depus pentru prima data declaratiile 220 si 200. Venitul estimat l-am trecut 0, dar pt ca stiam ca imi trebuie diverse(coli, creioane, stampila...nici nu mai tin minte ce anume), am trecut cheltuielile deductibile estimate la 200 lei si apoi am realizat ca timpul este scurt si nu le voi putea achizitiona pana la sfarsitul anului. Trebuie sa fac modificari, sa anunt pe cineva, sau o sa se regleze cand depun venitul si cheltuielile realizate?

2)Tinand cont ca voi avea venit 0, era necesar sa depun declaratii pentru sanatate si pentru pensie? Nu mi-a spus nimeni despre asta, si desi am citit, nu prea inteleg.

3) De asemenea, am citit ca imi trebuie registru contabil in partida simpla, insa nu mi-a spus nimeni de la ANAF nimic despre asta. Este necesar si daca nu am activitate? Unde anume ar trebui inregistrat? Se poate cumpara de undeva anume, sau pot copia un model gasit pe internet?
Cel mai recent răspuns: rosa_weigand , utilizator 13:24, 9 Decembrie 2015
1.nu.
2. pensie nu, sanatate trebuie sa platiti min 45 de lei lunar ca sa fiti asigurat. ( pt 2015). Nu este obligatorie sanatatea dar nici nu sunteti asigurat. In 2016 situatia se schimba.
3. Da. Este obligatoriu si pt cele care nu au activitate( costa 20 de lei doua) Nu se mai inregistreaza nicaieri. Se cumpara din librarie ( reg de incasari si plati si reg inventar) . Este valabil pana la 31/12/2015. Din 2016 o sa fie altul.
Vai, ce bine! Multumesc mult. O sa caut registrele cat de repede.

Eu deocamdata platesc prin sot asigurarea de sanatate. As putea continua asa, ca si coasigurat? Nu voi avea venit oricum pentru ca voi fi in concediu de crestere a copilului, dar nu as vrea nici sa suspend activitatea cabinetului, pentru ca sunt niste conditii ale Colegiului Psihologilor si as fi in dezavantaj.
Daca solicitati indemnizatie crestere copil va trebui sa suspendati activitatea cabinetului.

In Registrul Jurnal de Incasari si Plati inregistrati cheltuielile, daca nu aveti venituri, inclusiv cea cu achizitia registrelor. :D Atentie ca mai aveti si unele cheltuieli financiare (comisioanele aferente contului curent).
Am intrebat la ANAF si mi s-a spus ca nu trebuie sa suspend. O sa ma interesez si la DGASPC, unde trebuie sa depun cererea pentru indemnizatie. De altfel, conform modificarilor de anul acesta am inteles ca am dreptul si la venituri in valoare de maxim 3000 lei anual, fara sa afecteze indemnizatia de crestere a copilului.

Nu am un cont curent, sau poate nu inteleg la ce va referiti. Intradevar, s-ar putea sa mai apara alte cheltuieli.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acte necesare dosar anaf paultrefu paultrefu Am primit acum câteva zile actele de la registrul comerțului pentru o intreprindere individuală(frizerie micuță la țară). Acum am fost la anaf să văd ... (vezi toată discuția)
Concediu de maternitate pfa arianaferseta arianaferseta Buna ziua Sunt salariata cu CIM pe perioada determinata, care va inceta la 30.09.2015. Am un PFA pentru care decizia de impunere anticipata pe an 2015 are ... (vezi toată discuția)