AM nevoie de o adeverinta de la fostul angajator ( care a inchis firma) pentru sustinerea unui examen la primarie. ( este o adeverinta tip, Anexa 1)
Am vorbit cu administratorul care refuza sa-mi completeze adeverinta pe motiv ca el nu mai detine acea calitate.
Eu am carte de munca cu toate inscrisuriele dar de la primarie imi trebuie la dosar fix acea adeverinta ( asta este birocratia).
Citind, am aflat ca angajatorul este obligat sa elibereze adeverinte ori de cate ori este cazul timp de 50 ani. Chiar daca nu mai are calitatea de administrator azi, a avut pe vremea aceea - eu cer adeverinta de pe vremea cand eu am fost angajata si dansul administrator.
ITM-ul nu are cum sa -mi completeze acea adeverinta, cel mult sa-mi elibereze o copie dupa revisal, copie care nu ma ajuta la examen ( trebuie acea adeverinta completata).
Art.34 C.mun.
..
(5) La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
Aceasta perioada este trecuta in cartea de munca. Dar este o adeverinta tip care trebuie completata si asta imi da batai de cap.
Am citit si am inteles ca angajatorul ( chiar daca firma s-a desfiintat) are obligatia sa elibereze adeverinte, la cerere si ori de cate ori este nevoie.
ITM-ul nu poate sa-mi completeze acea adeverinta, ei pot sa-mi ofere o copie dupa Revisal care nu imi este necesara pt dosarul de examen.
Revisal
ContSters48681
Am fost la ITM sa cer un revisal de la data de1.01.2011 pana in prezent. Exact cum scrie in cartea de munca toate modificarile, anuale, lunare.
Am platit cei ... (vezi toată discuția)
Demisie
mmus
Buna ziua,
In cazul demisiei, ce documente trebuie angajatorul sa-i inmaneze fostului salariat: adeverinta de vechime, copie dupa Revisal etc.???
Multumesc ... (vezi toată discuția)