E neplacut, nu ridicol. Au dreptul sa penalizeze clientii care renunta la rezervari:
Art. 15
Turistul poate să rezilieze în orice moment, în totalitate sau în parte, contractul. În cazul în care turistul reziliază contractul pentru un motiv care îi este imputabil, el va despăgubi agenţia de turism pentru prejudiciul creat acesteia ca urmare a rezilierii. Despăgubirea se poate ridica la maximum preţul călătoriei turistice."
Gasiti legea aici (la pct. 18):
[ link extern ]
Prin agentie de turism se intelege, conf. Ord. 107/1999, orice unitate specializata care organizeaza, ofera si vinde pachete de servicii turistice sau componente ale acestora.
Ziceti ca au specificat pe site ca nu returneaza avansul in caz de anulare a rezervarii, deci au respectat obligatia de a informa turistii despre asta, din pacate nu aveti motiv sa-i reclamati nici macar la ANPC iar la politie nici vorba. N-ati fost inselat.
Poate gasiti pe altcineva care sa mearga in locul dvs.
Am uitat sa va intreb: aveti ordin de plata sau chitanta pentru suma? Daca nu si puteti dovedi cu e-mailuri ca ati platit, ar putea fi un motiv de reclamatie si o sansa de recuperare.