avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 577 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Cele 15 Zile de Garantie (durata reparatie)
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Cele 15 Zile de Garantie (durata reparatie)

Buna ziua si Craciun fericit (nu pentru mine aparent)
Am o problema cu un service in legatura cu cele 15 zile de garantie, Si as vrea niste pareri.
Eu am lasat la service-ul de la market online si anume Kelion o placa de baza pe data de 2/12/2015 am primit hartia care imi zice ca trebuie sa astept 15 zile, perfect, pana aici bine. Dupa 2 zile pe data de 4/12/2015 am fost sunat de un om de la service de unde a ajuns placa si mi sa spus ca placa nu a ajuns acolo completa, Aici e vina mea ca nu am pus toate componentele, in fine asta e, am dus componentul lipsa acela fiind backplate-ul de la procesor in aceasi zi acolo l-am lasat crezand ca 'Ah asta e am uitatat il duc si in zilele ramase mi se repara' nici o problema, ma rog sau asa am crezut nici acum nu pot sa imi dau seama cum a ramas, oricum am lasat componentul lipsa si am plecat spre casa. Trece o saptamana nici un semn de viata, cand sa facut marti si anume 15/12/2015 m-am dus acolo sa vad care e treaba cu placa. Acolo mi sa spus ca placa nu a fost reparata si ei nu au primit nici un e-mail si cand am mentionat ca cele 15 zile se duc maine pe 16 am fost luat de prost si mi sa spus ca defapt ultima zi este pe 17 (astazi) cum naiba a ajuns la asa ceva nu stiu ca daca stai sa numeri de la 2 pana la 16 sunt 15 zile cred ca aia numara de pe 3 sau ceva, in fine imi zice prostii ca sa ma-i treaca timpul de si este foarte clar ca cele 15 zile se 'scurg' de cand a fost predat produsul si sa fost data acea hartie. Perfect am plecat de acolo si nici dupa cinci minute am fost sunat de ce-l care se ocupa de placa banuiesc, ca componentul care a fost lipsa a ajuns la ei pe 7/12/2015 si ca intrat atunci la reparare, de si eu l-am adus pe 4. Am asteptat o zi si mam dus astazi inapoi acolo unde m-am certat degeaba vreo juma de ora ca ce le 15 zile au expirata ieri pe 16, nu ca doamna asta imi zice in continuare ca defapt eu am adus componentul lipsa pe 4 (Vineri) si a ajuns pe 7 (Luni) si ca defapt atunci a intrat in service...la asta ce sa mai zic mai umpic si imi cadea fata. Oricum am vorbit cu cel de la service din nou si am spus ca maine imi vreau banii inapoi ca am dreptul sa ii cer daca in 15 zile nu a fost rezolvat. Si ca daca nu ii primesc fac plangere la ANPC.
Acum ca am terminat 'povestea' ce vreau eu sa stiu: De ce in momentul in care a fost constatat ca placa nu este completa nu a fost trimisa inapoi la client si sa o repun in service pe data de 4/12/2015 completa, eu asa as crede ca ar fi corect (la asta nu ma-m gandit atunci am zis ca dau piesa si data ramane pe 2 oricum altfel as fi cerut eu sa se faca chestia asta), dar nu asi avea de unde sa stiu (daia scriu aici). Eu am ramas cu hartia care mi-a fost data pe data de 2. Nu 4 nu 7.
Si al doilea lucru, de ce nu am fost anuntat exact cand a ajuns componentul lipsa pe data de 7 si ca a intrat la reparat de abea atunci, nu pe 2, In schimb am fost anuntat de a bea pe data de 15 o saptamana ma-i tarziu cand am fost eu acolo la sediu. Pe scurt eu cred ca astia ma iau de prost si ma pun sa astept degeaba pana au ei chef sa o repare. Oricum as vrea niste pareri despre chestia asta cu componentul lipsa si cand incep defapt cele 15 zile, cand am lasat placa pe 2. Sau cand a ajuns piesa lipsa pe 7? Mentionez ca eu nu am primit nici o hartie care sa imi zica ca placa a intrat la service pe 7, ci pe 2, Doar ca am fost sunat pe 15 de ei ca sa imi zica ca a intrat pe 7 la service..nu mai inteleg nimic, conteaza ce mi-a zis tipul respectiv la telefon sau ce am eu pe hartia care mi-a fost data?
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 08:30, 18 Decembrie 2015
Eu zic ca ar trebui sa aveti putina rabdare, nu ati trimis produsul complet.
Tinand cont de asta, data de la care as calcula ar fi data de 4, la care ati dus componenta lipsa. Deci 4 + 15 zile = 19.
Nici doamna de acolo nu are dreptate 100% pentru ca cele 15 zile calendaristice nu se calculeaza de cand a ajuns produsul in service ci de cand le-ati adus la cunostinta defectul. Insa cum nu le-ati dat produsul complet si chiar dureaza ceva pana ajunge in service ati putea fi si dvs. mai intelegator.

Sigur, daca stati prea multe zile dupa produs puteti sa-i reclamati insa acum cred ca-i prea devreme.
Ares-3 a scris:

Eu zic ca ar trebui sa aveti putina rabdare, nu ati trimis produsul complet.
Tinand cont de asta, data de la care as calcula ar fi data de 4, la care ati dus componenta lipsa. Deci 4 + 15 zile = 19.
Nici doamna de acolo nu are dreptate 100% pentru ca cele 15 zile calendaristice nu se calculeaza de cand a ajuns produsul in service ci de cand le-ati adus la cunostinta defectul. Insa cum nu le-ati dat produsul complet si chiar dureaza ceva pana ajunge in service ati putea fi si dvs. mai intelegator.

Sigur, daca stati prea multe zile dupa produs puteti sa-i reclamati insa acum cred ca-i prea devreme.



Multumesc pentru explicatie dar problema e ca eu am trimis pe 4 piesa lipsa dar doamna de acolo a avut chef so o trimita de abia pe 7 in care NU am fost instiintat de acest lucru ca a ajuns pe 7 si de atunci se incepe reparatia eu am aflat de acest lucur de abia peste o saptamana pe data de 15 cand am fost la service crezand ca urmatoare zi este ultima din cele 15 si dupa ce am plecat de acolo (fara placa) am fost sunat 10 minute mai tarziu de unu de la service ca a ajuns pe 7 piesa si ca atunci se aplica aceste 15 zile, Mie personal mi se pare ca sunt luat de prost. Oricum am discutat cu cel care are placa si daca maine nu primesc nici un apel care sa imi zica sa ma duc sa imi ridic banii pe placa depun o reclamatie la ANPC(Mentionez faptul ca domnul cu care am vorbit a zis ca o sa de-a nu stiu ce telefonane sa imi aduc placa si sa imi iau bani inapoi, i-am zis ca mai astept decat pana maine ca altfel fac reclamatie dupa care mia spus ca conversatia este inregistrata macar nu pot sa minte in cazul ala..sper). Din punctul meu de vedere eu am adus placa pe data de 2 si cele 15 zile au trecut de mult. Si cand sa mai astept domnule? Pana se face anul nou? Ca nu cred ca astia lucreaza de craciun, deja intentioneaza sa ma tina cu placa toata luna..

Ultima modificare: Joi, 17 Decembrie 2015
xblade, utilizator

Din punctul meu de vedere eu am adus placa pe data de 2 si cele 15 zile au trecut de mult.

Cum au trecut de mult? :) 2 + 15 = 17, azi suntem in 17 insa dvs. ati completat placa in 4.

4 a fost fost intr-o vineri, nu cred ca e vorba de lipsa de chef si nici ca ati fi luat de prost. Dovada faptul ca ati dus placa pe 2 iar in 4 era deja in service. Daca puneati toate componentele acum probabil aveati deja produsul sau, daca nu se putea repara, o nota de constatare in sensul asta.

Dvs. nu sunteti dispus sa va recunoasteti greseala, ei incearca sa traga putin de timp, ce va zice ANPC daca ajungeti pana acolo nu e deloc previzibil. In mod normal, ar trebui sa sanctioneze proportional cu intarzierea si sa ia in calcul tot ce ati povestit, nu sa se arunce sa-i sanctioneze direct cu amenda pentru o zi-doua de intarziere. Intarziere care, din punctul meu de vedere, inca nu exista.
Haideti sa vedem daca nu aveti niciun raspuns pana in 19 si mai vorbim.
Ares-3 a scris:


Din punctul meu de vedere eu am adus placa pe data de 2 si cele 15 zile au trecut de mult.

Cum au trecut de mult? :) 2 + 15 = 17, azi suntem in 17 insa dvs. ati completat placa in 4.

4 a fost fost intr-o vineri, nu cred ca e vorba de lipsa de chef si nici ca ati fi luat de prost. Dovada faptul ca ati dus placa pe 2 iar in 4 era deja in service. Daca puneati toate componentele acum probabil aveati deja produsul sau, daca nu se putea repara, o nota de constatare in sensul asta.

Dvs. nu sunteti dispus sa va recunoasteti greseala, ei incearca sa traga putin de timp, ce va zice ANPC daca ajungeti pana acolo nu e deloc previzibil. In mod normal, ar trebui sa sanctioneze proportional cu intarzierea si sa ia in calcul tot ce ati povestit, nu sa se arunce sa-i sanctioneze direct cu amenda pentru o zi-doua de intarziere. Intarziere care, din punctul meu de vedere, inca nu exista.
Haideti sa vedem daca nu aveti niciun raspuns pana in 19 si mai vorbim.

Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului." Eu din cate inteleg din asta produsul intra in 15 zile de cand l-am lasat inclusiv ziua aceea daca ma-as lua dupa dumneata si aia de la service eu l-am lasat pe 3 respectiv 5(Asa a incercat si aia de la service sa imi zica si cand m-am dus ieri si i-am zis ca a trecut cele 15 zile nu mai mia zis nimic cum a incercat la inceput, deci eu am de inteles ca am dreptate, nu?). Si am mentionat ca a mi-am recunoscut greseala cu piesa lipsa daca citeai mai bine postul original vedeai. Pai cum e eu las produsul pe 2 si ziua de 2 nu se pune la socoteala? Mi se pare o prostie.
Si chestia cu ca placa a fost completa pe 7 nu pe 4 din cate mi sa zis de si eu am adus piesa pe 4 eu n-am nici un act sau ceva asemanator sa dovedesc, daca citeati vedeati ca am zis lucurul asta. Ca sa nu mai spun ca nu am fost anuntat ca placa intra defapt in reparatie pe 7, De under era sa stiu? Nu lucrez pentru ei. Am fost anuntat de abia o saptamana mai tarziu. Bataie de joc!
Ultima modificare: Vineri, 18 Decembrie 2015
xblade, utilizator
xblade a scris:

Si am mentionat ca a mi-am recunoscut greseala cu piesa lipsa daca citeai mai bine postul original vedeai. Pai cum e eu las produsul pe 2 si ziua de 2 nu se pune la socoteala? Mi se pare o prostie.

Corect, trebuia sa zic ca nu va acceptati greseala nu ca n-o recunoasteti.

Acum cu cititul ce sa zic, mai bine decat am facut-o nu pot. Nici sa socotesc mai bine nu pot, cu orice data as incepe sa calculez cele 15 zile tot nu-mi da ca ieri ar fi fost depasit cu mult termenul cum v-a dat dvs. cand ati scris:

Din punctul meu de vedere eu am adus placa pe data de 2 si cele 15 zile au trecut de mult.

Ieri a fost 17.

In rest nu mai am nimic de spus in afara de ce v-am zis deja, n-am chef sa va irit si mai mult ca poate imi vin si mie piticii daca veti continua sa va rastiti la mine si ne certam degeaba. Nu in service-ul meu ati trimis placa, nu suntem ANPC ca sa va rezolvam nemultumirea, ati pus o intrebare pe un forum. Daca nu va place raspunsul ignorati-l, dar va rog pastrati tonul jos.
Multumesc.
Ultima modificare: Vineri, 18 Decembrie 2015
Ares-3, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Legea 449-speta unombun unombun in cazul in care service-ul trebuie sa comande o piesa din-afara tarii pentru reparatia produsului defect, se poate depasi termenul de 15 zile?exista ... (vezi toată discuția)
Telefon in garantie - schimbat piesa defecta cu piesa veche xciprian xciprian Buna ziua, In urma cu 3 saptamani am predat in magazinul unui operator de telefonie mobila telefonul meu defect, dar in garantie, spre a fi trimis in ... (vezi toată discuția)
Produs in garantie - termen legal 15 zile LongJohn LongJohn Buna ziua, Recent, am achiztionat un produs de la un magazin online. Dupa o luna, a inceput sa nu mai functioneze corect, astfel ca, l-am trimis in garantie. ... (vezi toată discuția)