Buna ziua,
As dori sa stiu daca:
1. e adevarat ca din 2016 se mareste impozitul pentru sediile de firme?
2. in cazul intrarii in vigoare a unei asemenea legi, ea se aplica si pentru o locuinta ce a fost declarata sediul unei asociatii non-profit (ONG)?
3. exista posibilitatea legala ca un ONG sa fiinteze neavand sediu fizic (eventual, doar o casuta postala, unde sa fie trimise documentele emise de diferite institutii publice, functie de caz), mai ales ca noi ne desfasuram activitatea preponderent in spatiul beneficiarilor? care ar fi temeiul legal in baza caruia nu e nevoie de sediu fizic?
Simplul fapt al declararii sediului social al unei persoane juridice intr-un spatiu locativ nu pune probleme fiscale, ci numai eventuala desfasurare de ACTIVITATI ECONOMICE EFECTIVE la acea adresa, si si atunci doar in anumite cazuri... E clar din textul Codului, Normele nu pot modifica...
Nu e nevoie de un spatiu unde sa se functioneze efectiv, cu anumita regularitate, poate fi si de tip "casuta postala" dar aferenta unui spatiu in care ar putea fuctiona efectiv un birou al ONG-ului, nu poate fi o casuta postala pe un teren viran chiar daca are strada si numar),insa pt caz de control trebuie sa fie acolo actele contabile si alte documente oficiale (ex dosare de personal, acte constitutive), si sa poata veni acolo un reprezentanta al ONG-ului daca vor sa vina autoritatile in control si nu se inteleg sa vina in alta parte (se poate de exemplu declara domiciliul fiscal la alta adresa decat sediul social).