Acum dorim sa infiintam o asoc de proprietar cu mai multe blocuri/scari.
Unele scari dintre ele au fost mai organizate (ca al nostru) unde s-a facut investitii si reparatii platit de toti locatari din scara. Sunt unele scari in care nu au reusit sa faca nimic pana acum.
Intrebarea este, daca se infiinteaza un "fond de reparatii" in care contribuie toti cu o taxa lunara, reparatiile se vor face din acest fond in acele blocuri unde pana acum nu au putut sa faca nimic ? Din banii mei??
Intr-o asociatie daca se inteleg membrii intre ei , adica scariile, ca toate reparatiile si inevestitiile sa se faca numai din bani pe care le are fiecare scara si nu din banii comuni al asoc de prop?.
ACEASTA INTELEGERE SE POATE STIPULA IN STATUTUL ASOCIATIEI??
Reparatiile si investitiile se poate delimita pe scari?
Va multumesc pt info
Inca nu suntem constituiti. Asteptam rezervarea de nume. Suntem 6 scari, 3 scari sunt 3 blocuri separate, si 3 scari in al 4-lea bloc. 4 scari dorim sa stipulam in statut ca fiecare scara sa rezolva problemele din bani propriu.
Cum trebuie sa ne asociem separat?? Din fiecare scara avem cate o Anexa la "ACORDUL DE ASOCIERE" pe care trebuia sa semneze proprietarii de locuinte care erau de acord cu infiintarea asociatiei. Deci 6 buc de Anexa. avem la Acordul de asociere. Acesta se numeste asociere separata?
@licurici,
Indiferent cat de mare este asociatia, ca are n scari si m blocuri, reparatiile se suporta pe fiecare scara in parte si nu suporta nimeni reparatiile altor scari. Exceptie pot face reparatiile comune mai multor scari. De exemplu un subsol aferent a 2 sacri sau 5 scari, poate necesita o reparatie, o curatenie... care se suporta de cele 2 sau 7 scari dat nu si de alte sacri ce nu au cest subsol.
O terasa care este continua pe 2-3 scari, daca se repara, costul se poate repartiza pe cele 2-3 scari dar nu si altor scari ce nu sunt acoperite de acea terasa.
Nu are sens sa treceti asemenea prevederi in statut pentru ca sunt legale si logice fara a fi trecute in statut.
Evidenta fondurilor se tine separat pe fiecare bloc, pe fiecare scara si pe fiecare proprietar.
Dar asociatia are o singura casierie, un singur registru de casa si un cont bancar. Banii se incaseaza si se gestioneaza in comun atat din casa cat si din banca pentru ca de aceea sunteti (o sa fiti) o asociatie. Va asociati, va gestionati in comun, va ajutati cand este cazul... Dar evidenta trebuie sa fie clara asa cum prevede legea si nu cum vrea fiecare sa se "asocieze pe bisericute" in cadrul asociatiei. Cine vrea separat pe 2-3 scari, sa-si faca asociatie separata pe acele scari.
Buna ziua,
Intr-o Asociatie a unui bloc cu 4 scari si acelasi Presedinte/ Administrator, fondul de reparatii acumulat este separat pentru fiecare scara? Adica: daca la scara 2 s-a facut o reparatie, banii pentru respectiva reparatie se iau din fondul de reparatii aferent acelei scari? Va rog, puteti sa specificati si legea care sta la baza acestei afirmatii? Multumesc.