As dori sa stiu daca in cadrul proceselor de contencios administrativ, daunele morale si materiale se stabilesc de catre reclamant in actiunea sa sau de catre instanta de judecata la cererea reclamantului?
Va multumesc mult tuturor!
Probl ar fi urmatoarea:
In urma cu 11 ani in calit de asociat unic la un srl. m-am prezentat la Camera de Munca spre a incheiat un contrat de asigurare(pana in 2007 se proceda astfel) dar cei de acolo mi-au pierdut /ratacit cartea de munca inca inainte de a mi se incheia contractul.De atunci am facut numeroase demersuri spre gasirea ei iar recent ca urmare a unui memoriu adresat Min Muncii, cartea mea de munca s-a gasit.
Am cerut sa mi se reconsidere cei 11 ani de vechime(ca o compensatie la eroarea/neglijenta comisa) dar nimeni nu-si asuma nici raspunderea ptr cele petrecute, nici nu se ia vreo decizie in acest sens.
Nu-mi ramane dect sa dau in judecata Min Muncii si Inspectia Muncii(cea care m-a anuntat ca s-a gasit cartea de munca) si sa cer obligarea acesteia de a-mi reconsidera vechimea.Neavand carte de munca si lucrand la propria-mi firma nu mi-am putut plati darile catre stat si nici nu am vreo vechime.
Pe langa asta, mi se pare firesc sa obtin daune morale..daca nu chiar si materiale
Carei instante sa ma adresez?
In baza carei legi?
Acesta poate fi considerat litigiu de munca?
Ptr daune platesc taxa la val sumei cerute sau doar cei 39 de lei ?
Va rog sa ma ajutati! Nu-mi permit un aparator!!
Multumesc celor ce ma vor ajuta cu un sfat pertinent
Daca este considerat Litigiu de munca , tb stiut ca exista decizie a Inaltei Curti prin care se arata ca daunele morale in litigii de munca trebuie specificate concret in lege, CIM sau CCM .